Процентното намаление е това, което най-много привлича потребителите, а не цената която трябва да платят, каза в предаването „Радиокафе“ Габриела Руменова - създател на платформата "Ние, потребителите". Тя добави, че когато купуваме трябва да сме внимателни и активни, когато избираме.
„Трябва да казваме „не“ на всички случаи, в които се опитват да ни заблудят по някакъв начин. Всъщност най-голямото наказание за търговеца е да не купим от него, да кажем на други хора, че той не е коректен. По този начин той много трудно би могъл да съществува на пазара“, каза Руменова.
По думите й, когато сме решили да купим нещо е добре да разгледаме повече търговци, които предлагат същия продукт. Руменова посъветва потребителите да бъдат внимателни, когато предоставят личните си данни.
„От „Ние, потребителите“ установихме, че в търговската мрежа върви една мода, при която се издават клиентски карти, пускат се намаления от порядъка на 3 или 5 дни, в които с такива карти можеш да си купиш всичко от обекта с минус 20%. Целта, в действителност е да се приканят хората да си извадят такива карти, за да могат в последствие да ги атакуват с различни маркетингови съобщения, а в някои случаи, ако са дали такова съгласие, да предоставят личните им данни и на трети лица“, обясни Габриела Руменова.
Тя припомни, че в Закона за защита на потребителите е регламентирано, че когато търговците предлагат намаление, то следва да бъде от старата цена, на която продуктът да е предлаган поне един месец преди това.
„Контролните органи трябва да бъдат активни, а потребителите могат да се спасят единствено като сравняват цените“, каза Руменова.
По думите й, в България все още не са изградени традиции в класическата онлайн търговия, в която потребителите си харесват нещо онлайн, плащат го онлайн и го получават.
„При нас виждаме го онлайн, отиваме да го видим във физическия магазин или обратното – плащаме с наложен платеж“.
Габриела Руменова посъветва, освен за цените, да следим и характеристиките на стоките, да гледаме дали имат гаранция и винаги да изискваме касова бележка. При евентуален проблем да се обърнем първо към търговеца, а след това и към контролните органи.
Днес гостуваме на един модерен център за изкуство, театър, музика, изложби и бизнес - Сити Марк Арт център . Първият ни гост е режисьорът Благой Бойчев – говорим за спектакъла "Любовта в насрещното": "В тази зала никога не се е представял оперен спектакъл (проф.д-р Иванка Нинова). Това бе дипломен спектакъл на моите студенти. Изиграхме три в тази..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Началото е за Светлана Мухова - изследовател, автор на книги и научни публикации,..
Истинското име на събореното преди половин век Писателско кафене е сладкарница "Цар Освободител". Тези, които я помним намаляваме като бройка и си струва да се запознаете с нея: Чия е първоначално сградата ѝ, кой я купува и в какво превръща помещението, преди да стане сладкарница в 1908 с подробности в спомените на художника Иван Тенев и други нейни..
Американското разузнаване праща частни самолети за любовниците на агента си: Осъденият на смърт за шпионаж в полза на САЩ български дипломат Иван Асен Георгиев, докато работи в българското посолство в Париж върти три любовници, а освен това има съпруга. Американското ЦРУ толкова цени агента си, че осигурява фиктивна стипендия за уж..
За Милен Кукошаров времената са интересни. И плодотворни. Един от най-широкоспектърните пианисти на българската сцена, той се налага все повече като запомнящо се присъствие и в джаза (където участва в многобройни съвместни проекти с Вили Стоянов – и като пианист, и като аранжор, и като композитор, и с Марина Господинова и Златните години на джаза,..
Ново гражданско пространство „ Магнит “ за безплатни събития отваря врати на 20.11. на ул. Г. С. Раковски 76. Представя ни го един от основателите, Божана Славкова: "Проектът почна в 2019. Бе само пространство за климатични активисти. Сега е отворено за младежи, култура. Имаме няколко различни помещения. Искаме да сме шарени, разнообразни. Искаме..
С наближаването на официалната дата на "Черния петък" (29.11.), търговци започват да анонсират различни кампании за отстъпки, някои от които обаче не са коректни спрямо клиентите – описание и експертен анализ на некоректните практики с Габриела Руменова от платформата „ Ние потребителите “: "Използват се много маркетинг подходи, но се стига до..