За момента от новосъздадената от служебното правителство електронна платформа за наблюдение на цените на основните храни още не се вижда конкретна практическа полза за потребителите. Това са впечатленията от изложеното съдържание и изложените функционалности, твърди създателят на сайта „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Там може да се следят цените на едро и дребно на 30 основни продукти да се сравняват с данните от 7 европейски столици.
Пред Радио София тя изтъкна, че не ясно как се формират средните цени, които се представят на платформата, лесно може да се получат изкривявания и съществуват редица въпросителни.
Например при последните проверки на контролните органи бяха установени стотици нарушения и над 200 съмнения за нелоялни практики. Как можем да бъдем сигурни, че същите некоректни търговци ще бъдат съвестни при попълване на данните в сайта? Цените могат ли да се приемат за средни при малко участници в платформата?
Руменова смята, чевъвеждането на таван на цените и надценките не е добро и трайно решение. Стоките с такъв таван бързо ще изчезнат от рафтовете и потребителите няма да имат достъп до тях, а търговците може да насочат пласмента си в съседни страни, например.
По думите ѝ, повечето хора, които са недоволни от платформата, не виждат ползата от това, че знаят средните цени на даден продукт.
Освен това много често потребителите не могат да се ориентират и не знаят по даден проблем към коя институция трябва да се насочат.
Тя препоръча повече информация, насочена към клиентите. Например специалисти могат да изготвят съвети за реагиране, когато сме под влияние на маркетингови трикове.
Чуйте разговора на А