Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

С редица събития

Район "Слатина" подновява кампанията срещу словесната агресия в онлайн пространството

Снимка: БГНЕС

Почти година след началото на кампанията си срещу словесната агресия в онлайн пространството, в столичния район "Слатина" я подновяват като част от усилията да се повлияе положително върху средата на подрастващите.  За това какво е постигнато през изминалата кампания и подробности за настоящата, пред БНР-Радио София разказа Елица Виденова – представител на района и PR специалист.

„Смятаме, че тази кампания бе едно от най-успешните неща, които направихме през изминалата година, защото осъзнахме каква важна функция на местната власт остава подценена – а именно, работата с училищата и подрастващите“, подчерта тя и допълни, че до момента работят на терен с 14 училища в района, от които 8 са общински, а другите са държавни и частни.

„Бяхме изумени от готовността, с която ни приеха и останахме с впечатление, че това е нещо отдавна чакано“, поясни Виденова. 

По думите ѝ, досега никой не е обърнал внимание на капацитета, с който разполага местната власт, за да влияе върху средата на подрастващите.
Самите школа са наясно с този ресурс, но общината не е наясно колко може до направи в полза на училищата. 

Виденова уточни, че кампанията срещу словесната агресия в онлайн пространството, е създадена в подкрепа на усилията на местната Комисия за борба с обществените прояви на малолетните и непълнолетните.

„Те бяха само трегер в тази кампания, тяхната цел беше да привлечем интереса към двете теми, които ни вълнуват най-много и са изключително важни – словесната агресия сред подрастващите от една среда и работата с училищните психолози и обществените възпитатели, важна и за учениците, и за учителите, и за родителите“, разкри тя и поясни. В тази кампания са направени няколко проекта, чрез които са таргетирани директно, лице в лице тези три групи.

„Установихме, че работата не е свършена, но аз лично вярвам в „ефекта на пеперудата“ – всеки прави това, в което вярва, в което е добър, влага всичко от себе си и се надява да има резултат в дългосрочен план, но той се вижда много по-скоро“, увери Елица Виденова.

  • Ролята на училищните психолози

"Те са едни от водещите специалисти в работата с деца, те са изключително опитни и да много търсени от родителите. Ние искаме да кажем на децата: Тези хора са тук за вас, има ги, тяхната работа с вас е поверителна, работата с психолог е признак на високо емоционално и интелектуално развитие, а не е признак на проблем", увери експертът.

Виденова посочи, че често децата не знаят, че в училище работи психолог, не са наясно какво правят те. „Свързваха ги единствено с проблемните деца, при които проявата на някаква форма на дистрес е много видима, деца които нарушават процеса в час, различните. А истината е, психологът е там за всички", категорична е Виденова.

Идеята е да им се намира работа, те да бъдат заети и да се оползотворява времето им в училище - със съдействие на учителите, учениците и родителите, каза още тя.

В разговора ще чуете за обученията в рамките на кампанията срещу насилието, които експертите са провели в училищата за които и за всички предстоящи събития за които разказа Елица Виденова.  

По публикацията работи: Спаска Давранова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Лудмила Атанасова от Фондация Bcause

Щедрият вторник като контрапункт на Черния петък

Историята на Щедрия вторник е от преди 12 години. В САЩ е измислен като ден, веднага след Черния петък. Първоначалният замисъл е бил да е ден, в който се празнува активно щедростта, даването, помагането на другите. Осмислено и осъзнато като контрапункт на донякъде безразсъдното харчене на пари по време на Черния петък, разказва Людмила Атанасова от..

публикувано на 28.11.24 в 12:16

Философската приказка "Зелената птица" по музика и стихове на Дони ще се играе в Операта всеки месец

В дена на втория пореден ден с премиера на музикалната приказка "Зелената птица" в Софийската опера и балет, авторът на музиката и стиховете - Добрин Векилов-Дони, отчита топъл прием и от публиката, и от директора: "Снощи акад. Карталов обяви, че спектакълът влиза официално в репертоара и от януари ще си играе регулярно". Основата е..

публикувано на 28.11.24 в 11:58

Латиноамерикански и кубински ритми на концерта на Free4All

Трима от пет са музикантите от група Free 4 ALL , които бяха гости на екипа на предаването “Добър вечер, София“ - Тодор Бакърджиев-тромпет, Светослав Миланов – ел.пиано, Георги Попов - перкусии.  В групата започнали трима, но разширяващите се музикални търсения на тримата, довели до необходимостта да търсят и нови членове. Днес са петима и не..

обновено на 28.11.24 в 11:38

Жители от два квартала на София на протест пред сградата на Столичната община

Живеещи в кв. „Изток“ и на ул. „Опълченска“ протестират пред сградата на Столичната община с искане да бъде спряно застрояването и запазени зелените площи в града. Недоволството на гражданите от кв. „Изток“ е породено от намерението да се строи в междублоково пространство на ул. „Самоков“. Според жителите всичко започва преди около 10-15 г., когато се..

публикувано на 28.11.24 в 11:36

Масовото разпространение на грипа се очаква да започне през декември

Масовото разпространение на грипа се очаква да започне през декември, каза в интервю за БНР проф. Тодор Кантарджиев, бивш директор на Националния център по заразни и паразитни болести.  В края на януари и началото на февруари е пикът на заболеваемостта, посочи той. Проф. Кантарджиев припомни, че от пълно здраве грипът те поваля на легло в..

публикувано на 28.11.24 в 10:48

Рейчъл Роу представи новата си песен Run

публикувано на 28.11.24 в 10:39
Любомир Аламанов

Бързането да не се изпусне промоцията е психологически похват на Черния петък

Има ли Черен петък или месеците на промоциите преливат един в друг до края на коледните празници. Коледните промоции докосват клиентите емоционално, но на какво залагат търговците по време на Черния петък, разказва в ефира на Радио София комуникационният експерт Любомир Аламанов . “Започват да се чуват и виждат леко истеричните нотки на почти всички,..

публикувано на 28.11.24 в 09:29