Родината на салсата е Карибският басейн. Подобно на Балканите и там културата на различните държави е преплетена.
"Родината на салса се води Куба и Карибският басейн - много от държавите около Куба - Пуерто Рико, Венецуела, Перу също съпреживяват това и искат да си разделят къде точно е, но е сходно с нашите балкански танци. Ако погледнеш народните танци на Сърбия, Македония, всички тези балкански народи доста си наподобяват. Абсолютно същото е и при тях", разказва за подобните междукултурни отношения при държавите от Карибския басейн и от Балканите Илия Илиев - инструктор по Ню Йорк салса в Палетро.
За Илия любовта към горещия танц започва преди години в родния му град Шумен, където случайно попада на салса парти и остава изумен от лекотата и топлотата, с която всички танцуват и се наслаждават на ритъма.
"В следващия ден вече бях в залата за танци и се мъчех да намеря някой, който да ме научи да мога и аз така", разказва за първата си среща със социалния танц Илия. В последствие той започва да запалва тази любов към танца във всички свои ученици и да ги учи "да могат и те така". Една от неговите първи ученички по-късно става и инструктор, редом до своя преподавател. Това е младата изгряваща звезда Елисавета Манолова.
"Аз съм започнала да танцувам отпреди да проходя. Пробвала съм всякакви стилове: модерни танци, балет, народни танци, класически балет, всичко съм пробвала. И един ден, мисля че бях на седем, мама дойде при мен и ми каза "чух за една школа, искаш ли да пробваш да ходиш на салса?", разказва Елисавета и споделя, че в началото не била ентусиазирана заради контакта с кавалерите, но след два урока в залата разбрала, че това е найният танц.
Съвсем не всеки от танцьорите на салса обаче започва своя път толкова рано като Елисавета. Всъщност много от почитателите на тумбао (основният ритъм, върху който се танцува салса) се запознават с танца на по-късна възраст.
"Първият път всеки като дойде в начинаеща група - виждаш страх и стрес в очите им", казва Елисавета. След няколко месеца в залата тя забелязва как хората стават по-уверени. Няй-голямо удовлетворение изпитва инструкторката, когато забележи учениците си да използват "нейни движения" по време на свободно танцуване на парти. Тя вижда, че курсантите се откъсват от своите проблеми и ежедниевие за 60 минути в залата. Това е и нейният начин да се освободи от всичко, което я тревожи във всекидневието.
Салсата е подходяща за всеки, казва Илия.
"За мен, когато бях ученик, беше изключително голямо богатство да мога да общувам с адвокати, таксиметрови шофьори, инженери, архитекти, бармани", спомня си Илия. Сега вече като инструктор той продължава да преподава на хора от различни възрасти и професии.
"Има много хора, които са видимо изключително талантливи и им се отдава. А има такива, които първият път като ги видя на танци и си казвам, с този пич ще е предизвикателство. Но много често такива хора намират своята причина да танцуват и остават в залата. Аз виждам в самите тях промяна. Със сигурност много от тях няма да станат изключително атрактивни и много трудно ще обяснят на своите роднини и приятели защо го правят: той е на някаква сериозна възраст, сериозен мъж, който има добра професия и се излага там да танцува и да прави някакви неща", разакзва още Илия Илиев.
Повече за салсата чуйте в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..