"Опознай себе си!" - този призив на древните мъдреци и днес е трудно да се изпълни, въпреки дигиталния свят, в който пътуваме с "шлейф от данни".
Дигиталното отдавна не е лукс или някаква екстра в живота на съвременния човек, а нещо насъщно.
Много неща научихме през последната година, след „уау-ефекта“ все повече разсъждаваме за изкуствения интелект (ИИ) по-трезво, осмисляме възможностите му за достъп и обработка на публичните данни на човечеството, коментира пред БНР-Радио София IT специалистът Никола Тулечки от организацията "Данни за добро".
ИИ може да рисува, да миксира и обработва текстове, да генерира реалистични фотоизображения, може да мисли за Бог, да пише поезия, какво ли не.
„В същото време нищо не го ограничава до публичните данни. Платформи като Гугъл, Фейсбук и други социални мрежи имат същите технологични инструменти, но те разполагат и с лични данни. Затова не е пресилено да се твърди, че те знаят повече за нас, отколкото самите ние."
Попитан за евентуалните неподозирани възможности на ИИ (и последствия за човека), Тулечки отговори с пример:
„Кой е доминантният биологичен вид в природата? Който най-добре борави с информацията, който е най-креативен и може би по-интересен.“
Неслучайно мислители и иноватори като Хокинг и Мъск предупреждават за рисковете от жив организъм като ИИ, когато се стигне той да ни превъзхожда и да има власт.
Креативността е способността да се генерират оригинални идеи, но не само студентите от философия разбират, че повечето идеи, които циркулират, не са оригинални, някой вече се е сетил за тях.
В повечето случаи можем да говорим за микс, хибрид, преработка, надграждане.
"Много често за хората емоциите влияят върху истината, която достига до тях. Фактите могат да служат за карфици, с които се закачат възприятията - коментира Тулечки. - Доказателствата трябва да се повтарят, за да окажат ефект. В среда на информационен излишък нещата стават много, много странни.
Изкуството с голямо „И“ може да бъде и феномен, който плаши."
Чуйте разговора на Даниел Ненчев.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..