Заплащането на артистите в България е абсурдно ниско на държавно ниво, освен ако не говорим за независими проекти, смята Верославова, но винаги има представители на един сектор, които са най-успешните, най-видимите, допълни Банковски.
“Въпросът лично за мен е, за масата от хора занимаващи се в този сектор дали има предпоставка те да живеят добре и чия отговорност е това да се случи“, посочи той.
По думите му, културният сектор трудно се експлортира и трябва да се разчита на местния пазар.
“Когато имаме такъв лимит на нашия пазар, нормално е да има някаква колаборация между държавен и частен сектор, така че да се правят програми и инициативи и те да функционират добре, заради различни фактори“, посочи той.
Културата като значение в обществото – може да генерира добра икономическа стабилност за страната, да допринесе много за културния туризъм и общественото обогатяване, посочи още Камен Банковски.
Целта е да се идентифицират някои проблеми, те да станат по-видими и това да има някакви последствия, казват от СРЕДА.
"Липсва ни достъп до култура, която е и европейска, от това което правим тук има предостатъчно, тоест ние съдържание имаме, но ни липсва европейско съдържание – как аз да се развивам като артист", допълни Кристина Верославова.
"Парите не са проблем на културата, срещаме много по-комплекси проблеми през последните години“, каза в своето включване от Пловдив, Виктор Янков.
Той се позова на изследване, проведено в продължение на четири години, за ефекта на инвестициите в културно съдържание, с участието на голям екип експерти - социолози, пловдивски университети, икономисти, не само за това какво връща културата в чисто икономически план, но и за това да познаем нашата публика – кои са хората посещаващи културни събития, откъде са, на каква възраст, колко средства от бюджета си отделят за култура, както и по-глобални въпроси – по какъв начин културата влияе на местната икономика.
Какви са изводите - чуйте в разговора на Даниел Ненчев в звуковия файл.
"Разговор с психолог. Разбиране и преработка на детските емоции" - е акцентът на организираната тематична среща от Фондация "За нашите деца", която ще се проведе на 22 ноември с родители на деца от 0 до 7 години. Детето показва своите емоции още в утробата на майката, без да има представа и да осъзнава какви са те, това разказа в..
Макар днес да живеем значително по-дълго от нашите предци, основните причини за смъртност остават все същите социално-значими заболявания - сърдечно-съдови, невродегенеративни и метаболитни нарушения. “Когато говорим за анализ на един сложен процес, какъвто е биологичното остаряване, на клетките, тъканите, органите на човешкото тяло и на всички..
Отбелязваме Световната седмица за повишаване осведомеността за правилната употреба на антибиотици. През тази година темата е: “Антимикробната резистентност е невидима, аз не съм“ и има за цел да повиши осведомеността за въздействието на антимикробната резистентност върху живота на хората, като поставя пациентите в центъра на дискусията. Прекомерната и..
Българският фонд за жените отбелазва своите 20 години, 20 години подкрепа за правата на жените в България. Фондът е основан през 2004година от Станимира Хаджичитова и нейни съмишленички. Международната конференция “Феминизмът е за всички“ събра на 14 ноември представители на организации, подкрепени от Българския фонд за жените (БФЖ),..
Фондация за достъп до права (FAR) се присъедини към 29 организации, за да предупреди, че Пактът на ЕС за миграцията и убежището рискува да не успее да защити непридружените деца на границите на Европа. Въпреки че Пактът на ЕС включва редица гаранции за защита на непридружените деца, на практика той вероятно ще изложи децата на още по-големи рискове...
"Мълчанието на майките" е дългоочакваното продължение на криминалната поредица за инспектор Елена Бланко, от испанската литературна сензация Кармен Мола. Също както в предишните три книги – „Кървавата годеница“, "Пурпурната мрежа“ и "Годината на свинята“, историята е едновременно ужасяваща и съкрушаваща. Преводът и този път е на Анелия..
Даниела Белчева е от Варна, живяла е и е работила в Скандинавските страни и откакто си е в България създава фина, елегантна и стилна музика, най-вече на територията на джаза, но не само. За нея 2024 година преминава под знака на третия й албум “Naïve”. Той беше представен в съпътстващата програма на Международния музикален фестивал „Варненско лято“,..