Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Ръст на потребителските нагласи в САЩ през февруари до 18-годишен връх

Проучване на компанията Conference Board отчете изненадващо силен ръст през февруари на потребителските нагласи относно икономическото развитие на САЩ до близо 18-годишен връх.

Индексът на потребителското доверие нарасна през февруари до 130,8 пункта от 124,3 пункта през януари, докато осреднената прогноза на финансовите пазари беше за по-скромно подобрение на индекс до ниво от 126,5 пункта. По този начин индексът достигна най-високо ниво от ноември 2000-а година насам, когато той беше на ниво от 132,6 пункта.

Подемът на потребителското доверие в началото на годината се дължи както на рязко подобрение на очакванията за представянето на американката икономика в бъдеще, така и на потребителските оценки за настоящите икономически условия.понижение.

Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, нарасна до 162,4 пункта от 154,7 пункта през януари, докато индексът на потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца скочи до 109,7 пункта от 104,0 пункта в началото на годината.

Потребителското доверие се подобри до най-високо ниво от ноември 2000-а година насам след по-слабо повишение през януари, посочи Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board. Оценката на потребителите за настоящите условия в страната беше по-благоприятна в резултат най-вече на здравия трудов пазар. Въпреки неотдавнашните колебания на пазарите на акции, потребителите в САЩ изразяват по-голям оптимизъм относно краткосрочните бизнес перспективи, по отношение на условията на трудовия пазар и на техните финансови перспективи. Като цяло потребителите остават напълно уверени, че икономиката ще продължава да се разширява със силно темпо през следващите месеци, допълни Лин Франко.

Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се подобри леко през февруари до 35,8% от 35,0% през януари, докато процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", се понижи до 10,8% от 13,0%.

Потребителският оптимизъм относно бъдещите бизнес условията в краткосрочен план отчита добро повишение, като процентът на анкетираните, които очакват подобряване на условията за бизнес през следващите шест месеца нарасна до 25,8% от 21,5% месец по-рано при намаляване до 9,4% от 9,8% на тези, които прогнозират тяхното влошаване в близко бъдеще.

Индексът на компанията Conference Board, отчитащ като "трудно" намирането на работа в САЩ, се понижи до 14,7% от 16,3%, докато този, определящ наличието на работни места като "изобилно", се увеличи до 39,4 от 37,2 на сто.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна