Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80

Ученици представят свои научни разработки на сесия на УчИ-БАН

БГНЕС

Четвъртата научна сесия на Ученическия институт на Българската академия на науките (УчИ - БАН) ще се проведе днес и утре в Големия салон на БАН. Ученическият институт на БАН рецензира проекти във всички научни области, разработени от ученици от VIII до XII клас.

Официалното откриване на научната сесия е от 10.00 часа днес в Големия салон на БАН, съобщават от академията. В началото на сесията ще бъдат представени първите резултати по Програмата за въвеждане на съвременни методи в образованието и работата с млади таланти.

С финансиране по тази програма БАН реализира общо 17 проекта за обучение на учители и ученици. Четвъртата сесия на УчИ – БАН ще продължи с представяне на научно-изследователски разработки на ученици от цялата страна.

Академията насърчава тяхното развитие в област на науката и научните изследвания, към която имат интерес. Общо 32 проекта ще бъдат показани в областите химия, биология, физика, хуманитарни науки, информатика и информационни технологии, математика и роботика.

Някои от заглавията на проектите, които ще представят учениците са: „Предсказване на криптовалути на базата на публични блокчейн данни”, “Подобряване на производителността на унитарни рекурентни невронни мрежи и приложението им върху задачата за автоматизирано разбиране на текст”, ”Изкуствена имунна система" и др.

Катастрофа предизвика задръстване на бул. "Симеоновско шосе"

Катастрофа предизвика задръстване на бул. "Симеоновско шосе". Двата автомобила, "Опел Инсигния"  и "Пежо" 406, се удариха на светофара на бул. "Симеоновско шосе" и ул. "Георги Райчев", видя репортер на Радио София. На място пристигна линейка, за щастие няма жертви и тежко ранени. Полицията също е на мястото на инцидента за доизясняване на случая.

публикувано на 18.11.17 в 13:10