„Съвсем не възразявам да ме сравняват с Едит Пиаф и Джуди Гарлънд, защото те бяха най-добрите,… а да си сравняван с най-добрите звучи добре. Те бяха трагици, а у мен има такъв инстинкт…. Когато излизаш на сцената и пееш е нужно да има и малко тъга. Аз трябва да чувствам песента, иначе не мога да я изпея”, това заявява уелската певица Шърли Беси, чиято бляскава звезда осветява поредното пътешествие на нашия „Звезден експрес”.
Хитът „Голдфингър” или „Златен пръст” (1964) от филма за Джеймс Бонд я извежда на челна позиция и кариерата й потегля главоломно напред и нагоре, за да достигне 137 милиона продадени албуми, сред които 31 хита и 35 албума в британските класации. Шърли Беси основателно е наградена с Ордена на британската империя. Сънародниците й я смятат за най-успялата дама с артистична кариера за всички времена и певицата, която най-дълго се е задържала в хитовата класация Тор 40.
Шърли Беси впечатлява публиката с експресивния си маниер на изпълнение, красноречивата жестикулация, екстравагантните костюми и характерния начин на общуване с почитателите си особено в концертите на живо. Тя е истински вулкан на сцената! По този повод ирландският музикант Мартин Хътчинсън си спомня: „Най-силната страна на певицата бяха нейните живи изпълнения. Тя винаги изглеждаше зашеметяващо в изисканите си рокли - обикновено без презрамки и с дълбоко изрязано деколте на гърба. (Имаше дори слухове, че облича всяка една от тях по веднъж!). Това заставяше мъжката част от публиката да замира в очакване, а женската - да се пука от завист… Жестикулацията й на сцената беше винаги драматична и шоуто не беше просто концерт, а събитие”. А кралицата на соул-музиката Арета Франклин я определя като една от истинските естрадни диви наред със Сара Воън, Ела Фитцджералд, Джуди Гарлънд, Грейс Бъмбри, Лена Хорн, Пати ЛаБел и Рене Флеминг.
Шърли Вероника Беси е родена на 8 януари 1937 в град Кардиф, Уелс. Тя е седмото, най-малко дете на нигерийския моряк Хенри Беси и неговата съпруга Илайза Джейн Меткалф от Йоркшир, Северна Англия. Когато Шърли е едва двегодишна, бащата изоставя семейството. На 15-годишна възраст момичето напуска училище и започва работа в местната фабрика. В свободното си време пее в клубове и барове. Не след дълго забременява и прекъсва всички участия. През 1955 към певческата кариера я връща импресариото Майкъл Съливан, който иска да я направи звезда. И успява…
Звездната дама ревниво пази своя личен живот от любопитните погледи на журналисти и почитатели. В него се редуват блясък и болка. Шърли трудно преживява смъртта на първия си съпруг продуцента Кенет Хюм и на втората си дъщеря Саманта. Лекува болката чрез сцената! За трагедията с дъщеря й, довела до загуба на гласа, певицата споделя: “Бях отчаяна и се обвинявах, измъчвах се. Не ме напускаше мисълта, че бях лоша майка. Това беше най-трудният ми период. Децата трябва да погребват родителите си, а не обратно… Всичко това можеше да ме извади от равновесие. Но не успя. Изгубих гласа си, но в следващия момент нещо като че ли ми нареди да стана и отново да изляза на сцената. Ако бях скръстила ръце и се бях отдала на самосъжаление, това нямаше да върне Саманта…. Облякох обикновена черна рокля, излязох на сцената, а зрителите в продължение на 5 минути ме аплодираха. Публиката е невероятна в способността си да подкрепя и поддържа артиста! Всичко това дава необичаен адреналин. Това е като наркотик!”
На втората спирка от междугалактическото ни пътешествие със „Звездния експрес” ще научите нещо повече за романтичната любовна история от мюзикъла с атрактивното име „Сладката Ирма”.
петък, 29 януари от 14.00 часа
На 6 ноември публиката в Студио 1 на Радиото в София ще се наслади на музикална приказка за различните лица на един от най-чувствените инструменти в света – китарата. Сюжетът преплита български фолклор, балкански елементи, музика от целия свят, а главната роля е в ръцете на акустичното трио на китаристът Ангел Демирев, в което участват Петър..
В средата на 60-те години пред знаменития френски маестро се отварят широко вратите на най-реномираните театри на Стария континент и отвъд океана. През 1961 се срещат с Мария Калас. Prima donna assoluta e на върха в кариерата си, а Претр се превръща в един от любимите ѝ диригенти. Три години по-късно с посредничеството на EMI изкачват шеметна..
Внезапно на 58 години ни напусна Драгомир Йосифов – композитор, музиколог и диригент на Хора на Опера Пловдив. Драгомир Йосифов е роден през 1966 г. във Варна. Завършва диригентския клас на Държавната музикална академия в София при проф. Васил Арнаудов и доц. Димитър Манолов. Негови учители по композиция са проф. Лазар Николов и Божидар Спасов...
1 ноември Свири Оркестърът на Румънското национално радио с диригент Румън Гамба. 3.00 часа – Йон Думитреску (1913-1996), Симфоничен прелюд. 3.11 часа – Пьотр Илич Чайковски (1840-1893), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 35. Солист: Александру Томеску (цигулка). 3.48 часа – Николо Паганини (1782-1840), Каприз № 24 в ла минор. Изпълнява Александру..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" говорим за музикалното мениджърство и клубния живот в различните краища на Европа. Събеседник е Светослав Нунев – организатор на събития и концерти на български изпълнители в световната музикална столица Лондон, с дългогодишен опит като композитор и диджей. Той сподели своите наблюдения и..
Албена и Павел Благеви са се издигали до селенията на боговете – планината Олимп. Оказа се, че макар да е с няколко метра по-нисък от Мусала, нейният връх..
Кой има интерес от грубото и агресивно поведение на политици срещу журналисти, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Евгений Кънев ,..
На 6 ноември публиката в Студио 1 на Радиото в София ще се наслади на музикална приказка за различните лица на един от най-чувствените инструменти в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg