Васил Казанджиев: Всеки композитор се стреми едва ли не всяко ново произведение да е уникално, да не прилича на другите негови произведения и на всичко останало около него. Според мен, това е безсмислена амбиция, защото човек не може да бъде новатор през цялото време. Ако си намери собствен стил, може да го развива, но не и да се стреми на всяка цена да направи сензация и да учуди хората.
Някак неусетно Васил Казанджиев всеки път съумява да учуди и без сензации. Личността му предизвиква по-скоро желание за човешки диалог (любопитството към детайлите е неутолимо!..), нежели повторение на стотици пъти казваното. Всъщност бегъл поглед върху многобройни предишни слова „по повод” изненадва. Оказва се, че Майсторът се променя, устоявайки себе си с всяко следващо творение. Дързостта да вижда цвета на звуците и да чува отглас на българската древност може и да му е струвала доста на младини. Днес обаче непостижимата за мнозина свобода на духа го поставя извън всякакви квалификации. И възхвали, да го кажем. Академикът, който не постави себе си на пиедестал; диригентът, който боготвори друг диригент; композиторът, който по чудодеен начин навлиза в петия свой творчески сезон, една нова пролет на мисълта-чувство.
На връх рождения му ден 10 септември цялото предаване „Контрапункт” е посветено на негова музика. Това ще е диалога с Майстора. Естествено в отреденото ни време можем да излъчим неголяма част от произведенията на Васил Казанджиев само с фрагменти от тях. Опит за кратка ретроспекция на събитията в творческия му живот ще ги съпътства. Началото е в 19.30.
На 6 ноември публиката в Студио 1 на Радиото в София ще се наслади на музикална приказка за различните лица на един от най-чувствените инструменти в света – китарата. Сюжетът преплита български фолклор, балкански елементи, музика от целия свят, а главната роля е в ръцете на акустичното трио на китаристът Ангел Демирев, в което участват Петър..
В средата на 60-те години пред знаменития френски маестро се отварят широко вратите на най-реномираните театри на Стария континент и отвъд океана. През 1961 се срещат с Мария Калас. Prima donna assoluta e на върха в кариерата си, а Претр се превръща в един от любимите ѝ диригенти. Три години по-късно с посредничеството на EMI изкачват шеметна..
Внезапно на 58 години ни напусна Драгомир Йосифов – композитор, музиколог и диригент на Хора на Опера Пловдив. Драгомир Йосифов е роден през 1966 г. във Варна. Завършва диригентския клас на Държавната музикална академия в София при проф. Васил Арнаудов и доц. Димитър Манолов. Негови учители по композиция са проф. Лазар Николов и Божидар Спасов...
1 ноември Свири Оркестърът на Румънското национално радио с диригент Румън Гамба. 3.00 часа – Йон Думитреску (1913-1996), Симфоничен прелюд. 3.11 часа – Пьотр Илич Чайковски (1840-1893), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 35. Солист: Александру Томеску (цигулка). 3.48 часа – Николо Паганини (1782-1840), Каприз № 24 в ла минор. Изпълнява Александру..
В рубриката "Разговорът" на предаването "Нашият ден" говорим за музикалното мениджърство и клубния живот в различните краища на Европа. Събеседник е Светослав Нунев – организатор на събития и концерти на български изпълнители в световната музикална столица Лондон, с дългогодишен опит като композитор и диджей. Той сподели своите наблюдения и..
На 1 ноември – празникът на програма "Христо Ботев", в предаването "Мрежата" разговаряме с директора на програмата Кин Стоянов . "Културата в..
Мечтаният от мнозина остров Бора Бора е малко късче земя от архипелага Дружествени острови на Френска Полинезия, заобиколено от лагуна и риф. В центъра му..
Има една отдаденост, която е повече от изпълнение на задълженията, една енергия – особено в ден като днешния, по-голяма всеотдайност, с която един мениджър..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg