Във Варна зачестяват случаите на изоставени от корабособствениците кораби заради фалити. В момента има пет кораба, с общо 35 души на борда, на които не са плащани заплати, съобщи капитан Валентин Енчев - директор на Морската администрация. Той обясни, че от администрацията нямат правомощия за справяне с възникналите от фалитите проблеми и даде конкретен пример за рисковете:
Пример, с кораба "Навахо", който е в "Бул ярд", който поради натрупани страшно много сметки към завода и отсъствие на корабособственика от доста време вече, принуди да спре завода подаване на захранване, което, нали разбирате, че води до това всякакви средства за съхранение на продукти като хладилници, камери да спрат да работят. Това създава естествено предпоставка за развиване на някакви болести по кораба. На кораба в момента има четири човека, което е пък нарушение на международните изисквания да има минимален брой екипаж и изискванията на флаговата администрация, можете да си зададете въпроса, защо екипажите са принудени да остават на корабите, където има минимални условия за живот... Защото те са наясно, че ако те си тръгнат, следващият начин за получаване на тези заплати е по съдебен път.
От средата на следващата година ще влязат в сила промени в Морската трудова конвенция, които ще задължат корабособствениците да застраховат моряците за възникващите при фалити проблеми.
Новата книга на Любомир Канов се нарича "Късен следобед" и по думите му в нея разказва "за своето пребиваване на толкова тъжната и прекрасна Земя". "Има..
Българското национално радио отбелязва своята 90-годишнина. По този повод е празничното издание в ефира на програма "Христо Ботев". Включиха се колеги от..
Антикорупционният фонд ( АКФ) излезе с ново разследване , в което разкрива "скандални назначения на политически свързани лица в "Булгартрансгаз"...
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg