Почти половината учители у нас смятат, че основният проблем на образователната ни система е незаинтересоваността на учениците от учебния материал. Това показва национално проучване сред учителите в основното училище.
Над 30 на сто от учителите смятат, че сложното учебно съдържание е огромен проблем в образователната ни система. Преобладаващата част от преподавателите са на мнение, че училището има важна роля за формирането на ценностите на младите хора и посочват, че то трябва да възпитава в качества като толерантност, зачитане на човешкия живот, отстояване на собствено мнение, уважение към други култури и религии, зачитане на човешките права. С постигането на тези цели се сблъсква със сложното учебно съдържание и предизвикателството да се представи учебният материал по интересен начин.
Независимо от проблемите, с които се сблъскват, за 71 процента от учителите нуждите на всяко дете са най-важни и те се стараят да развият потенциала на учениците. 83 процента от преподавателите виждат себе си по-скоро като вдъхновители и мотиватори, а не толкова като приносители на знание. 70 на сто от учителите се стремят да изграждат непринудени и приятелски отношения със своите ученици и едва 15 на сто държат на строгите и дистанцирани отношения учител - ученик.
Данните от проучването категорично сочат, че приобщаващото образование е решение за проблемите, с които българските учители се сблъскват ежедневно в своята работа.
Д-р Златина Каравълчева, византолог по образование и богослов по призвание, е вдъхновяващ комуникатор на християнството. Тя разкрива същността на вярата..
Преди точно 10 години се появи една от емблематичните концертни програми на българската джаз вокалистка Мирослава Кацарова, наречена CINEMA. Тя включваше..
Радослав Бимбалов, писател, общественик и предприемач, направи равносметка за изминалата 2024 година в ефира на предаването "Нашият ден". Той разгледа..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg