Това каза за първи път след скандала с вредните емисии на автомобилите на концерна "Фолксваген" новият главен изпълнителен директор Матиас Мюлер в интервю пред "Блумбърг":
Има две неща, които трябва да разделим в отговора на този въпрос. Проблемът с азотните оксиди е единият, за който все още смятаме, че са засегнати 11 млн. автомобила. Това е най-лошият възможен сценарий според нас. 9 млн. от тях, вероятно, са в Европа, но има автомобили и в САЩ, и в останалата част от света. През ноември смятахме, че 800 хил. превозни средства са засегнати и затова започнахме задълбочено разследване с германски власти. Голяма част от тези 800 хил. автомобили не могат да бъдат открити.
Става дума за 9 различни модела и ние продължаваме да разследваме. Сега обаче смятаме, че засегнатите автомобили са 36 хил., което значи, че резервът от 2 млрд. евро, който бяхме определили за решаването на проблема, може да бъде ревизиран.
11 млн. автомобила ще бъдат поправени до края на следващата година, категоричен беше Мюлер:
Това е голямо предизвикателство за компанията, но в крайна сметка го посрещаме и организирахме кризисен мениджмънт , защото за нас е много важно да изясним какво точно се е случило. Всичко започна с проблема с емисиите, но е необходим много по-задълбочен анализ.
Засега е ясно, че много служители в компанията са замесени, но за съкращение на персонал засега не се говори. Скандалът обаче ще има сериозни икономически последици за компанията, чийто акции буквално се сринаха.
Фондация за хуманитарни и социални изследвания – София (ФХСИ) излезе с новия брой 7 на Бюлетина "Антидемократичната пропаганда в България онлайн". Как..
Своята кариера на художник-карикатурист, а и на "пописващ" пародии и смешки Димитър Чорбаджийски-Чудомир разгръща първоначално най-пълно във в...
Приказна работа – костюми, пеене, танци. Един свят, в който можеш да бъдеш всеки друг, но не и себе си. А може би тъкмо ти, твоето себе си, зарежда с..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg