Произведения на ученици от художествените училища в Трявна и Троян се предлагат на пазара в рамките на кампания за подкрепа на най-младите творци. Ръчно изработените уникати се продават в магазини в София и Габрово, на коледни базари и изложения.
Да окуражи най-младите творци и да ги подготви за бъдещата им професионална реализация. Това е смисълът на кампанията в подкрепа на училищното предприемачество. Инициативата е на Центъра за неформално образование и културна дейност АЛОС. Добрин Атанасов обяснява:
В училище се учат определени неща. Оттам нататък липсва звеното, което свързва това образование с една реална пазарна ситуация.
Творбите, създадени по време на извънкласни занимания, ще се предлагат на пазара в рамките на няколко кампании през годината, като по-голямата част от приходите от продажбата ще получават авторите. Финансовата мотивация се оказала полезна за учениците, отчитат от неправителствената органвизация, която разчита на социална подкрепа за образованието. В първата кампания в рамките на инициативата са включени художествените училища в Трявна и Троян, като се предвижда да бъдат привлечени и другите гимназии по изкуства в страната.
В навечерието на коледните празници и новата 2025 година в "Нашият ден" разговаряме с Георги Господинов , поет, писател, драматург и значима фигура..
Какво ни донесе 2024 година в културен план – размисъл в "Нашият ден" с Димитър Стоянович . В началото на разговора насочваме внимание към новия..
Българският културен институт в Берлин (БКИ-Берлин), НУИИ "Илия Петров" - София и галерия "Дебют" представят експозиция от икони и живопис на Станимир..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg