Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Пепеляшка“ в Телавивската опера


Названието „Пепеляшка“ отдавна не е само заглавие на приказка, а разказ за успеха на красива и умна жена, намерила своя принц. Сигурно затова операта „Пепеляшка“ на Росини привлича всички и никой не се сърди, че сюжетът й почти по нищо не прилича на познатата приказка. В постановката в Тел Авив, копродукция с Операта в Лиеж, вълшебната приказка  очарова  хлапетата и техните родители, дошли в дните на големия карнавал да слушат прекрасната музика, изсвирена от Ришонския симфоничен оркестър под ръководството на младия диригент Яел Карет.


По време на Увертюрата става размяната на ролите. Принцът се преоблича като обикновен благородник, а неговият камериер – като принц. Двамата решават да свикат бал и да огледат девойките от царството, а необезпокояван, принцът да си избере жена. Всъщност той си избира Пепеляшка още преди бала. Предрешен, той попада в нейния дом и само тя му дава вода и ябълка да се подкрепи. Отделно дава и някоя пара и на магьосника (с него е заменена кръстницата - вълшебница). Той пристига в инвалидна количка и проси милостиня. Самата Пепеляшка е покорена от рицарския жест на предрешения принц, който я спасява от удаване в кладенеца, където я е бутнал вторият й баща (с него е заменена злата мащеха), когато тя също пожелава да отиде на бала. Още тук сюжетната линия бе ясна, но бе истинско зрелище да се наблюдава сцената на бала. Уго  Гуалиардо – артистът, който изпълняваше ролята на втория баща, освен, че пее прекрасно, се оказа и много вещ фокусник и мало и голямо се забавляваше от неговите сръчни изпълнения. Двете сестри на Пепеляшка пристигнаха облечени в стилни рокли (много по-хубави от премяната, която Пепеляшка получава от магьосника, за да отиде на бала). Но най-интересни в тях се оказват шаловете, които се превръщат с помощта на конци в лебед и лисичка и „оживяват“ в ръцете на опитни кукловоди. Прекрасни са и танците на малките духчета, които се въртяха по сцената невидими за главните герои, но видими за публиката. Невероятни и приказни, успяващи бързо да се превърнат от зала в двореца в градина или в скривалището на магьосника бяха декорите на сценографката Марилане Дефрез. За съжаление хрумките на режисьорката  Режина Александровская бяха посвършили във второто действие, когато  всяко нещо си идва на мястото. Сестрите разбират, че са се старали да се харесат на слуга. Пепеляшка, която е отказала да танцува с мнимия принц, а е предпочела рицаря, който я е спасил, разбира, че е направила правилния избор и се оказва царска годеница. Вместо пантофка, тя губи гривната си, но това са само подробности. А вместо в тиква, превърнала се в каляска,  тя пътува на балон, където може да покани и своя избраник. В последния момент се промъква и камериера му.

А накрая видях и разплакани деца. Те плачеха, защото спектакълът вече е свършил!




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балет "Арабеск" представя първата си за сезона премиера под заглавието "Вива ла класика"

Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..

публикувано на 14.11.13 в 11:14