Европейската комисия определи като историческо споразумението, постигнато снощи от Европейския парламент и министрите по така наречения "Четвърти законодателен пакет" за железопътния транспорт. Той цели да намали монопола на националните железопътни компании на територията на всяка от държавите в Европа. От 2023 г. нататък компетентните органи ще трябва да възлагат договори за обществени услуги за железопътен превоз чрез търгове на състезателни начала. Това ще даде възможност на чуждестранни частни фирми да предлагат влаков транспорт у нас.
Пред БНР говорителят на ЕК по транспорта Якуб Адамович обясни, че планът не е заплаха, а възможност за по-добро качество и цени за потребителя:
Това не означава, че в страни като България, където държавните железници са важна институция по исторически причини, служителите ще загубят работата си. Това е така, защото има преходни периоди за всичко. Предвидени са и мерки за социална защита след 2023 г.
За пореден път в Банкя се провеждат традиционните празници Горешляци , посветени на минералната вода, здравето и дълголетието. Този път събитието..
Какво се крие зад прецизното нападение на болницата "Охматдит" в Киев? Какво лежи под останките ѝ? Какво представлява пактът "Украински договор" в помощ..
Литературата оживява на фестивала "София Моно", който ще подари на жителите и гостите на столицата летни театрални вечери. Спектаклите в програмата,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg