Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Хатия - концерт в гората

БНР Новини
Хатия Бунятишвили
Снимка: ЕПА/БГНЕС

В „Хатия – концерт в гората“ пианистката свири пред малка публика произведения от Йохан Себастиан Бах, Шопен, Равел, Брамс и разказва за житейските им страсти и възторг от музиката. 29-годишната Хатия Бунятишвили е родена в Грузия. Красива, темпераментна и приключенски настроена, тя е вече звезда на пианото. Концертира с големите световни оркестри и е печелила многобройни международни награди. За този необичаен концерт Хатия Бунятишвили избира гората за концертен подиум: място, изпълнено с магия и романтика. 

С тези редове немско-австрийско-швейцарският телевизионен канал „Драй зат” (3Sat) представя на електронната си страница концерта-портрет на младата грузинска пианистка. Но много по-важни от младостта и красотата й са талантът и изключителната интерпретаторска зрялост на Бунятишвили. Лекотата и съвършенството, с които Бунятишвили свири както пиеси от учебния клавирен репертоар, така и най-сложи и виртуозни романтични творби, превръщат допира до нейното клавирно изкуство в мигове на възхищение и наслада. Уникалният концерт беше излъчен на 6 май в 22.25 часа австрийско време и беше включен шест дни в медиатеката на културно-информационния немскоезичен телевизионен канал. В Интернет-видеоканала „Ютюб” любителите на клавирното изкуство могат да проследят концерта-портрет на Хатия Бунятишвили в оригинална дължина и с отлично качество.

Програмата включва арията „Овцете могат да пасат спокойно” из светската кантата на Йохан Себастиан Бах „Това, което ме радва, е само веселият лов”, скерцо № 2, опус 31 от Фредерик Шопен, „Лунна светлина” № 3 из „Бергамаска сюита” на Клод Дебюси, песента „Когато бадемите цъфтят” из филмовата музика на грузинския композитор Гия Александрович Канчели, интермецо опус 117, № 2 от Йоханес Брамс, „Октомври” из „Годишните времена” на Пьотр Илич Чайковски, „Валс” от Морис Равел, етюд опус 2, № 1 от Александър Скрябин, традиционната грузинска мелодия „Не ме ли обичаш?” в обработка на Хатия Бунятишвили. Последните три пиеси: „Славянски танц”, опус 72, № 2 от Антонин Дворжак, „Унгарски танц” № 1 от Йоханес Брамс и импровизацията на „Либертанго” от Астор Пиацола грузинската пианистка изпълнява на четири ръце със сестра си Гванца Бунятишвили, също пианистка. Хатия Бунятишвили се радва на световна пианистична кариера, говори пет езика и живее в Париж. Следващите й концертни изяви ще я отведат в Италия, Швейцария, Франция, Испания, Германия, Австрия, Хърватия и Гърция, а в края на календарната година ще концертира в Аржентина, Перу и Лос Анджелис.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Всички в джаза

Международният ден на джаза се отбелязва от ЮНЕСКО всяка година от 2012-а насам, а предложението за това е на легендарния джазмен Хърби Хенкок – посланик на ЮНЕСКО за междукултурен диалог и председател на Института за джаз "Телониъс Монк". Целта е да има ден, който да събира общности, формации, музиканти, школи, артисти, музикални историци и джаз..

публикувано на 30.04.24 в 16:43

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 май 2024 г.

1 май Свири Оркестърът на Минесота с диригент Осмо Венска. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 часа – Жозеф Болон дьо Сен-Жорж (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солистка: Карън Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), "Елегия: Плач от гроба". 3.50 часа – Густав..

публикувано на 30.04.24 в 07:50

"Вилхелм Тел" от Росини във Виенската държавна опера

В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..

публикувано на 27.04.24 в 07:55
Аделина Александрова и Емануил Иванов

Пианистът Емануил Иванов: артистът трябва да е земен

"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..

публикувано на 26.04.24 в 12:45
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15