От 27 опери на Верди аз съм изпял 19 – казва Владимир Стоянов. В момента е в Салерно, където репетира „Травиата“. Премиерата е на 21 декември, малко по-късно пак ще бъде Жермон, но в театър „Сан Карло“ в Неапол. Предстои му още „Отело“ и „Бал с маски“. Често се връща и в България. Още се помни неговият мини фестивал „Tutto Verdi“ в Софийската опера, серията спектакли на „Набуко“ отново в София на площада, това лято беше Ецио от „Атила“ на летния фестивал на открито във Варна, после пя в Пловдив за гала концерта на Борислав Иванов. Нямам нищо против разнообразния репертоар. Много обичам също руската опера, последния сезон пях „Дама Пика“, следващия сезон в Ковънт Гардън също ми предстои „Дама Пика“. Освен това следващата година ще дебютира в ролята на Жерар от „Андре Шение“ на Джордано, но все пак Верди си остава водещ композитор в творческата му биогафия. Все още има партия, за която си мечтае – Симоне Боканегра. А дали би пял Фалстаф? Казва, че няма никакво желание за това, но често е пял Форд, а аз възкликвам, че ще бъде чудесно, ако се срещнат с Кирил Манолов в тази опера. Той се смее и казва, че може би и това ще се случи, защото вече има подобни разговори, но не би искал още нищо да издава, преди да е сигурно.
Казва, че винаги с удоволствие и нетърпение се завръща да пее тук и се радва, че българската публика отново е станала критична. За жалост все още не знае къде и кога ще гостува, тъй като у нас всичко става в последния момент.
Владимир Стоянов дебютира в Бургас през 1993 г. После е солист на Пловдивската опера, до момента, в който решава да бъде самостоятелен.
На 8 декември на традиционния Коледен концерт в Бусето наградата „Фалстаф“ е връчена на Владимир Стоянов и Амарили Ница, които след това са участвали и в концерта, дирижиран от Енрико Фагоне.
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия) неговият малко по-млад, но далеч по-чакан у нас братовчед (в червено-черни, а не в червено-бели одежди - съвсем като за пораснали непослушни деца) Пол Рони-Ейнджъл . Фронтменът на..
На 20 декември от 19.00 часа Симфоничният оркестър на Българското национално радио отново предлага на почитателите на високото изкуство програма, която впечатлява, интригува и стимулира въображението на слушателя. В последния си концерт за 2024 г. радиосимфониците, смесеният радиохор и четирима изявени солисти: бразилският бас Матеус Франка,..
"Крадецът на праскови" е нова българска опера по едноименната повест на Емилиян Станев, чиято втора премиера предстои утре (21 декември) от 19 ч. в..
"Обадете се по-късно – в кома съм" е премиерен спектакъл в Сатиричния театър "Алеко Константинов" по пиесата на Жан Пиер Мартинез "Критично..
Русия обяви, че ще пази своите граждани и мироопазващите сили в молдовския сепаратистки регион Приднестровие, заяви Мария Захарова, говорителката на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg