Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Норма“ на Teatro La Fenice от програмата на OperaVision

Записът на „Норма“ от Винченцо Белини е интересен по много причини - първо участието на голямата белкантова певица в последните десетилетия Мариела Девия в ролята на Норма, след това - непознатия за нас театър Ла Фениче Венеция, а и самата опера, изпълнена безупречно - творба, любима на всички оперомани.

Ще започна с Мариела Девия - действително майстор на белкантовата музика. Нейната Норма беше изваяна в музикално отношение - много нюансирана, с изящна фразировка и непостижими пианисими, точни колоратури, много топлота и темперамент в интерпретацията. Бях много учудена, когато прочетох, че това е нейният прощален спектакъл, с който завършва бляскавата си кариера. Но, още по-потресена бях, когато разбрах, че видеозаписът е направен през май тази година, а Девия е на 70 години. Представяте ли си, че тази трудна партия тя изпълнява с лекота на такава възраст?! Това е истинско чудо, защото почти не се усеща някаква промяна в гласа или вокалната техника. Дори само заради този факт си заслужава да я чуете! И още нещо любопитно – към ролята на Норма Девия, която има блестяща кариера по света с героините на Доницети, Росини и Белини, се обръща за първи път на 65-годишна възраст. Още едно чудо!

За мен откритие бе румънският тенор Стефан Поп в ролята на Полионе, блестящ глас, артистичност, музикалност – той  притежава всичко това, а е само на 31 години! Единствено фигурата му напомня за Лучано Павароти, а за това допринасяше и нелепият тоалет, с който бе облечен - вместо римски войн, нещо средно между рибар и ловджия. Но Стефан Поп пее прекрасно и това компенсира всичко. Кармела Ремиджо в ролята на Адалжиза е прецизна, музикална, но природата на нейния глас не подхожда за тази роля. Гласът е твърде остър и висок, за да се съпостави с мекотата и нежността, с която пее Девия. И Лука  Титото като Оровезо демонстрира богат басов тембър, убедителен бе, въпреки костюма си на африкански вожд с кожа на врата.

Въобще, като изключим странните виждания върху епохата, в която се развива действието на „Норма“, и костюмите, които ужасно загрозяваха хористите, операта бе изпълнена много добре. Хорът е с красива звучност, споен, точен, оркестърът много добър - неслучайно театър Ла Фениче има 226-годишна история, традиции и слава! Спектакълът бе дирижиран от Рикардо Фрица - известен италиански диригент, който държеше здраво в ръцете си всичко и не допусна никакви отклонения в интерпретацията.

Видеозаписът на операта „Норма“ от Винченцо Белини ще бъде излъчван само до 7-и декември в сайта на OperaVision. Не пропускайте!       




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Балет "Арабеск" представя първата си за сезона премиера под заглавието "Вива ла класика"

Тази вечер трупата на балет "Арабеск" ще представи на сцената на Музикалния театър първата си за сезона премиера - три танцови миниатюри, обединени от заглавието "Вива ла класика". Заглавието подсказва посоката, в която се насочва "Арабеск". Три заглавия от големия класически репертоар - "Лебедово езеро" от Чайковски, "Дон Кихот" от Рихард Щраус и..

публикувано на 14.11.13 в 11:14