Така определят аржентинския писател Сесар Айра. Той вече е познат на българските читатели – „Разговорите“ е четвъртата му книга на български от общо над 90 книги, които е издал – като правило свръхкратки. Тя и „Мрамор“ са преведени от Нева Мичева, а „Светецът“ и Ема, пленницата“ – от Красимир Тасев.
Българските читатели като че ли все още обаче не са прочели Айра. А би трябвало. Защото е невероятен писател и вероятно единственият в света, който умее да пише такива „бързи“ книги. Бързината не е само при четенето, но и в главоломното препускане на действието и постоянно разкачване от логиката – нещо, което Айра владее до съвършенство. Едни критици го хулят за това, други го величаят, а ето какво пише в края на „Разговорите“ преводачката Нева Мичева: „Пътят е кратък, но с много разклонения и препятствия – ти не знаеш къде отиваш, а твоят водач се рее в нощта като фосфоресцираща коза, избягала от кошарата на условностите. Ти си читателят, водачът е Сесар Айра, пътят е поредният му роман...“
Този път историите (те постоянно се преплитат и изникват нови) се завихрят около това кое е правдоподобно и кое – не и има ли изобщо такова нещо като правдоподобност, а поводът - случайно гледан телевизионен филм от двама приятели, които разговарят на кафе. Ще попитате откъде се взе фосфоресциращата коза? Прочетете и ще разберете. Задължителна книга за кинаджии. С чувство за хумор.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg