Сезонът 2018-2019 на съботните директни радиоматинета от „Метрополитън опера” в Ню Йорк продължава с моцартовата опера, посветена на традициите и нравите в античния Рим – „Милосърдието на Тит”. В главната роля на състрадателния император Тит е тенорът Матю Поленцани; мецосопраното Джойс ДиДонато е в мъжката роля на младия патриций Секст, предания приятел на Тит, а сопраното Елза ван ден Хейвер е Вителия, любимата жена на Секст, която желае трона и нарежда на младия патриций да убие императора. Солистите, хорът и оркестърът на „Метрополитън опера” в Ню Йорк ще пеят и свирят под палката на Лотар Кьонигс.
Матю Поленцани добавя нова роля към репертоара си в „Метрополитън” с образа на Тит, който преди това е поднесъл на зрителите в Лиричната опера на Чикаго. На сцената на МЕТ Поленцани има над 360 спектакли с централни роли в „Идоменей“ (Моцарт), „Хофманови разкази“ (Офенбах) и „Роберто Деверьо“ (Доницети), както и партиите на Неморина в „Любовен еликсир“ (Доницети), Надир от „Ловци на бисери“ (Бизе), Херцога в „Риголето“ (Верди). През този сезон тенорът дебютира в ролята на граф Водемон от „Йоланта“ (Чайковски), а това лято в операта на Сан Франциско за пръв път ще се превъплъти в образа на Дон Хозе от „Кармен“ (Бизе).
Джойс ДиДонато играе Секст за пръв път на сцената в „Метрополитън опера“ именно през настоящия сезон, като преди това тя се справя прекрасно в тази роля в постановките фестивала в Баден-Баден и Лиричната опера в Чикаго. Ролите ѝ на сцената на МЕТ включват росиниеви героини като Ангелина от „Пепеляшка“, Елена в „Жената от езерото“, Розина от „Севилският бръснар“ и др., както и главната роля в нюйоркската премиера на „Мария Стюард“ от Доницети. През миналия сезон тя беше Адалджиза в „Норма“ на Белини и изпя главната партия в „Пепеляшка“ от Масне, като и двете постановки са филмирани и могат да се видят в сериите „На живо от Метрополитън“. През следващия сезон певицата се готви за образа на Шарлот във „Вертер“ от Масне и главната роля в хенделовата „Агрипина“.
Елза ван дер Хейвер дебютира в „Метрополитън“ през 2012 г. като Елизабет в „Мария Стюарт“ отново в компанията на Джойс ДиДонато и Матю Поленцани, след 4 години повтаря същата роля. Ръководството на оперния театър ѝ се доверява все повече и я ангажира за Дона Ана в моцартовия „Дон Жуан“, Електра в „Идоменей“ и Хризотемис в „Електра“ (Щраус). През този сезон певицата участва и в спектакли на Виенската държавна опера като Елза в „Лоенгрин“ (Вагнер) и отново Хризотемис в Лиричната опера на Чикаго, предстои ѝ Норма във Франкфуртската опера.
Диригентът Лотар Кьонигс стъпва за пръв път на сцената на МЕТ през 2008 г. с постановка на „Дон Жуан“ (Моцарт) и „Лулу“ (Берг). В периода 2009-2016 той е музикален директор на Уелската национална опера и дирижира спектакли на оперната трупа и на оркестъра на много европейски сцени. Настоящите му ангажименти са „Вълшебната флейта“ (Моцарт) във Валенсия, „Капричио“ (Щраус) в Баварската държавна опера и във Франкфурт и „Пелеас и Мелизанда“ (Дебюси) с Уелската национална опера. През следващия сезон го очаква „Лоенгрин“ с Баварската държавна опера и на сцената на „Метрополитън – Ню Йорк“ „Вълшебната флейта“ и „Катя Кабанова“ на Яначек.
Изпълнителски състав:
Джойс ДиДонато (мецосопран) – Секст, млад патриций, приятел на Тит, влюбен във Вителия
Матю Поленцани (тенор) – Тит Флавий Веспасиан, римски император
Елза ван дер Хейвер (сопран) – Вителия, дъщеря на сваления император Вителий
Емили Д’Анджело (мецосопран) – Аний, млад патриций, приятел на Секст, влюбен в Сервилия
Йинг Фанг (сопран) – Сервилия, сестра на Секст, влюбена в Аний
Кристиан Ван Хорн (бас-баритон) – Публий, преториански префект, предводител на преторианската гвардия (личната стража на императора)
Хор и оркестър на Метрополитън опера – Ню Йорк
Диригент – Лотар Кьонигс
Съдържание на операта „Милосърдието на Тит“
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата сграда на Операта в началото на 70-те години на ХХ век, дните прерастват във Фестивал на оперното и балетното изкуство (ФОБИ) – едно от най-значимите музикални събития на България. Тазгодишното,..
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия) неговият малко по-млад, но далеч по-чакан у нас братовчед (в червено-черни, а не в червено-бели одежди - съвсем като за пораснали непослушни деца) Пол Рони-Ейнджъл . Фронтменът на..
"Някой бе казал, че за да излезе една култура в света, трябва да e през вратата, а не през прозореца. А ние често излизаме през прозореца, забравяйки хола,..
През далечната 1967 година легендарният диригент Димитър Димитров слага началото на Декемврийските музикални дни в Стара Загора. След откриването на новата..
Имаше време, когато – за да бъде представен – се даваше пример, че именно той е общото между римейка на "Бен Хур", популярния американски сериал "24" и..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg