Всъщност картините на Николай Караджов, в някаква степен могат да бъдат определени като автобиографични. те оголват неговата природа, тази, която обича тишината и затова може би не се отказва от класическата живопис. Изложбата на този русенски художник в галерия „Контраст“ се нарича „Тишина“, и както споделя професор Аксиния Джурова, която представи художника в пространството на галерията, „…изложбата ни приканва да влезем с тихи стъпки в нея, да се откъснем от шумния водовъртеж на ежедневието, да се пореем в „небитието“, което Николай Караджов ни поднася с духовен трепет“…
Това са картини, в които подробностите и детайлите са изчистени, предимно човешки фигури, разположени в различни пози, а главите на неговите женски образи са покрити с качулки, прикриващи самотата. Това са своеобразни Мадони от нашата иконография или изкуството на Веласкес, който той обожава като художник. Едно особено състояние на нирвана, на вътрешна вглъбеност и усещане, че животът е преходен, но състоянията на тези сякаш нетленни мъжки и женски образи, са лишени от преходност и самота. Те принадлежат към бъдещето, затова тази живопис е била и ще бъде личната орис на художника.
С тези качества на своята живопис Николай Караджов през годините има много поръчки за черкви и дарения към тяхната обител. Художникът дарява на католическата черква „Света Ана“ в родното си село Малчика (Плевенска област) копие на картина на Леонардо да Винчи „Мадоната от пещерата“. По молба на католическата църква рисува портрет в цял ръст на епископ Евгени Босилков, обявен за блажен. По поръчка на Българската православна църква Николай Караджов прави преди години портрет на патриарх Неофит, в одежди на русенски митрополит, когато е пребивавал в Русе.
Рене Жирар (1923–2015) е френски мислител, роден в Авиньон в деня на Рождество Христово. През 1946 г. заминава за САЩ. Преподава френска литература в университетите в Индиана и "Джонс Хопкинс" в Балтимор, а след това и в Станфордския университет, където ръководи департамента по френски език, литература и цивилизация. Автор е на книгите:..
"Йерма" от Федерико Гарсия Лорка е най-новото заглавие в афиша на Yalta Art Room. Премиерата на спектакъла е на 16 и 24 февруари от 19.30 ч. на независимата сцена. Сценичният вариант и режисурата са на младата и талантлива Патрисия Господинова, а публиката ще види актьорите Боряна Маноилова в ролята на Йерма, както и Ахмет Исмаил – като Хуан, и..
Новият документален филм "Пеперуди на Еверест" на мексиканския режисьор Октавио Майя Роча представя последното артистично пътешествие на международно признатия хиперреалистичен художник Рос Росин. Филмът е посветен на творческата еволюция на Рос през годините, а музикалният му съпровод носи личния почерк на българския артист Андрей Янев, който вече..
В рубриката "Архивите са живи" отправяме поглед към развитието на българския политически живот през вековете, представен чрез едно уникално свидетелство. През февруари 1899 г. чешкият историк и белеатрист – Константин Иречек – публикува статия, в която отразява особености на българската политическа сцена. Ето един цитат от нея: "Българин с българин..
Василена Винценцо - Коломоец не е обикновена актриса. Тя е млад и изключително талантлив човек с дълго портфолио, който се е заел и да бъде собственик на пространството за независим театър Yalta Art Room. Част от личностите, които имат принос към обществото чрез изкуство. Завършва НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" през 2012 г. в класа на проф...
XVIII националната археологическа изложба "Българска археология 2024" се откри в чест на професионалния празник на археолога в Националния..
Националното училище по танцови изкуства ще отбележи 20 години специалност "Модерен танц" със спектакъл на 26 февруари в зала 2 на НДК "Азарян" от 19..
Ден на Европейската лаборатория по молекулярна биология (EMBL) в България ще се проведе на 27 февруари от 10 часа в аулата на СУ "Св. Климент..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg