Представянето на изкуството на швейцарската художничка Терезе Вебер у нас, в галерия „Райко Алексиев“ бе събитие не само от национален мащаб, но и с голям международен отзвук, като израз на високите стандарти на среща с голямо, качествено изкуство. Терезе Вебер идва за втори път в България, запозната е с проявите и на международния хартиен фест, с нейни български колеги, които работят в областта на хартиеното изкуство.
Швейцарската художничка Терезе Вебер е един от най-значимите представители на този жанр. В София тя показа различни форми и посоки на работа с хартията, изразявайки в най-голяма степен нейните възможности. Пластическият й език е изключително богат, някъде хартията въздейства като живопис, друг път като графика, като природни гледки, в друг случай са инсталация и колажи. Нейните пътувания и специализации в Япония, на по-ранен етап, Китай, Далечния изток, Централна Азия и Кавказ са изключителен пример как един задълбочен и търсещ художник преосмисля и трансформира видяното и наученото в своя житейска и творческа съдба като изключителен личен стил. Чуждите култури, в които изучава и познанието на Терезе Вебер и на нашите исторически примери, археологията, използването на изключително богат диапазон от материали и натурални бои, от древността до днес, високите технологии, са една амалгама от постигане на високо, истинско изкуство, което развълнува и привлече нейни български колеги и почитатели.
Терезе Вебер е изключителна не само като художничка, тя е изтъкнат учен в областта на хартията. Резултатите от своите експедиции до Китай, Тибет, Далечния и Средния изток тя публикува през 2004 година в книга под заглавие „Езикът на хартията. Двухилядолетна история“.
Обединени от активната си политическа позиция и острите въпроси, които задават към днешната демокрация, двама широко известни художници отправят сериозни провокации срещу общественото и политическо статукво днес чрез творби, понякога носещи рискове за самите автори. Изложбата "Изток/Запад" се открива на 26 ноември в Националната галерия "Квадрат..
Сюжетът на романа "Лешникови градини" поставя сериозни и открити въпроси, без компромиси. Защото тъкмо със задаването на въпроси се открива нов свят, който трябва да бъде изследван от читателя. Свят, създаден от автора – в случая каза писателят, поет и преводач Хайри Хамдан. Самият той казва, че се пита постоянно защо героите му са взели..
Стратегии за прилагане при четене и изисквания за жанрове. Размисли за романа на Владимир Полеганов "Другият сън". Каква подготовка изисква четенето? Трябва ли читателят да е наясно с конвенциите на съответния жанр или с начините, по които работят литературните похвати, за да чете пълноценно? Какво "изискват" от нас литературните..
Архивите са живи в "Terra Култура", за да отбележат чрез хроника в звук 5 години без Стефан Данаилов . Ламбо, Мастера, майор Деянов, българския Ален Делон… Какво остава след човек, когато отпътува отвъд този свят? Може би винаги е подходящо да питаме мечтите на човека. Малкият Стефан е мечтаел да стане моряк. Съдбата обаче го кани..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се срещнете с този естетически и социален портрет на социално бедни хора. Специален гост на предаването "ФотоФабрика – факт и фикция" е един от най-човеколюбивите съвременни артисти Валерий Пощаров,..
Една много интересна фотографска изложба съчетава фотография, архитектура и разкази на хора, живеещи по покривите. Ще научите къде и докога можете да се..
Как достъпът до точна и проверена информация влияе на социалното приобщаване и благосъстояние? Може ли да бъде причина за маргинализация и как..
Точка Илиева е артист на свободна практика с дълбок интерес към уличното изкуство, което използва като платформа за социални и екологични послания. Нейни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg