„Има ли билети за Теди?“ се оказа един от най-задаваните въпроси към екипа на „Аполония“ тази година. Театралният афиш на фестивала достигна до средата на включените в него постановки, но със сигурност можем да заявим, че интересът към тях е голям. Билетите бяха разпродадени още преди началото на тазгодишното 35-о издание, а най-очакваното представление беше именно „Аз обичам, ти обичаш, тя обича“ на Теди Москов. Артистичият директор на „Аполония“ Маргарита Димитрова сподели колко съкрушена била една дама, след като разбрала, че всичко за Теди вече е продадено. Постановката, която разказва не за любовен и приятелски триъгълник, а за четириъгълник, се игра тази събота.
На следващия ден режисьорът Теди Москов говори за цената на успеха в превърналите се вече в традиция срещи със созополската публика. Той разказа за любовта си към Италия и италианското кино, от което са вдъхновени голяма част от неговите представления. Разказа и за срещите си с режисьорите, от които черпи най-много вдъхновение – Марио Моничели и Еторе Скола. Филмът на Скола „Обичахме се толкова много“ е и в основата на спектакъла „Аз обичам, ти обичаш, тя обича“.
Теди Москов има немалко идеи за бъдещи проекти, базирани на литературни и кино сюжети. Все пак, поводът Москов за пореден път да бъде част от Празниците на изуствата беше изиграната в събота вечер постановка. След като я изгледах ме загложди един от основите въпроси, които си задават персонажите в представлението – какво му остава на човек да направи, когато, въпреки усилията му, всичко е все тая. От този въпрос започва и разговорът ми с Теди Москов.
Трябва да харесваш това, което правиш, да си му отдаден, а и да имаш доза талант. Когато обаче те позиционират в кадър, ти остава само едно – да вярваш в човека, когото си в този момент. Така Александър Трифонов вижда актьорската игра. Според него има два варианта за пресъздаване на един образ – при единия, обличайки си костюма – актьорът става..
"Състояния" е изложба на Венелина Петкова и Богдан Богдев, която съчетава японска калиграфия и монохромен абстрактен експресионизъм. Авторите представят своите вътрешни светове чрез търсения, заредени с лични психологически подпластове. Това са изкуства на "потока", "танца на четката" и "танца на ума", чиято дълбочина може да бъде магична, а..
"Да откриеш Софроний. Грешник, светец или екшън герой" е третата книга от авторската поредица на Искрен Красимиров, посветена на българските национални герои. Тя идва след дебюта "Да убиеш Ботев. Мистерии, спомени, лъжи" и "Да предадеш Левски. Конспирации, издайници, пари". Авторът проследява живота и делото на Софроний в опит да го постави на..
Дни след големия концерт на Лили Иванова излезе книгата "Лили" – истинско полиграфическо бижу, документален разказ на журналиста Георги Тошев, посветен на българската естрада и специално на Лили Иванова. С непреклонна амбиция и стремеж към съвършенство малката Лили се превръща в голяма- напуска родния си град Кубрат, за да застане под..
Чудото на Ханука за древните евреи се е случило през 164 г. пр. н. е. в храма на Ерусалим. По това време еврейската земя е управлявана от нашествениците от Елада. Те ограбили храма и принудили евреите да се срамуват от своите вярвания. Ханука се родее и с думата "освобождаване". И това ѝ придава специално значение, защото този празник символизира..
Д-р Златина Каравълчева, византолог по образование и богослов по призвание, е вдъхновяващ комуникатор на християнството. Тя разкрива същността на вярата..
Преди точно 10 години се появи една от емблематичните концертни програми на българската джаз вокалистка Мирослава Кацарова, наречена CINEMA. Тя включваше..
Радослав Бимбалов, писател, общественик и предприемач, направи равносметка за изминалата 2024 година в ефира на предаването "Нашият ден". Той разгледа..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg