В тези дни на смирение и в търсене на духовна извисеност в нашия доста материален свят картините на Юлия Станкова са особено ценни и в синхрон с нашите емоции и настроения. Темата на последните нейни творби, която тя показа в къщата-музей „Борис Христов“ и които продължава да представя на публиката, е: „Съвременната икона като посредник между нас и библейския текст“. Тези свои картини тя обобщава с едно единствено послание: „Не бой се, само вярвай!“.
Юлия Станкова е много интересен и различен в мисленето си като живописец и търсещ различни сюжетни линии съвременен автор. Тя определя работата си като съвременно продължение на византийската традиция в иконописта. Смисълът на нейния артистичен експеримент е преди всичко във възможността съвременната иконопис да се изтръгне от клишетата и да възвърне ролята си на посредник в нашия диалог с Библейския разказ. Повечето от последните ѝ творби са посветени на сюжети, описани от Евангелието на Марко.
Откъде идва този специален интерес?
Преди осем години тя бе поканена от три известни френски художнички да участва заедно с тях в изложба, посветена на изцеленията, описани в това Евангелие. И тяхната колекция е бил подредена в най-старата катедрала на град Виен, разположен на река Рона. Тези сюжети: „Кръщение Христово“, „Изцеление на бесноватия“, „Последната вечеря“, „Христос изцелява слепия Вартимей“, „Посещение на празния гроб“, „Докосване в тълпата“ не са религиозна иконописна живопис, а в нейната стилистика и деликатен наивизъм. Те са изпълнение в топли, слънчеви тонове, които внушават примирение и възвишеност, които кореспондират по недиректен начин с иконописта.
Изкуството на Юлия Станкова е абсолютно съвременно и заедно с това то има претенциите да остава в езиковата изразност на една средновековна изобразителна система. Това са творби с нова иконографска композиция и лица, които отразяват нейното вълнение и прозрения.
За 30-годишния път на издателство "Софтпрес", за изграждането на богатото му портфолио и превръщането му във важна част от българския литературен живот – разговор в "Нашият ден" с Милена Стефанова , един от създателите на издателството. Кръглата годишнина беше отбелязана миналата седмица с тържествена церемония и завръщане към спомените от..
3 декември светът отбеляза Деня на баския език. Мария Пачкова , единствения преводач от баски език у нас, гостува в "Нашият ден", за да представи книгата "Традицията Кандински" на Раймон Сайсарбитория . Баската култура се смята за една от най-древните в Европа, като нейният език няма доказана роднинска връзка с нито един от езиците в..
Уди Алън , роден на 1 декември през 1935 година в Бруклин, Ню Йорк, е актьор, сценарист, драматург, комедиант и джаз музикант! И двамата му дядовци са мигранти – единият е от австро-еврейски, другият е от руско-еврейски произход. Типичното за Уди Алън амплоа е на невротичен нюйоркчанин. За главната мъжка роля в своите филми..
School4artists е проект на Института за съвременно изкуство – София, насочен към млади художници, които са в началото на професионалната си кариера. Годишна програма от лекции, презентации, срещи и обсъждания има за цел да актуализира и задълбочи познанията им за изкуството днес. Както и да им съдейства в ориентацията и позиционирането на арт сцената..
В "Голямата къща на смешните хора" на редакция "Хумор и сатира" на особена почит е трудната и дори чепата, но много нужна в нашето сложно време рубрика "Право ти, куме, в черните очи". В нея без фалшив свян, без шикалкавене и недомлъвки говорим за нередности, за неща, които ни се набиват в очите не по хубавия начин. Този път в тази рубрика сме..
Представлението "Апокриф" на театрална работилница "Сфумато" задава въпроси за живота между този и онзи свят, за срама, за битката между доброто и злото...
В стилистиката на любимия филм "Неочаквана ваканция" зададохме въпроса към д-р Антония Първанова, която за пръв път гостува в седмичното издание "За..
Около 40% от хората в Източна Европа и Централна Азия, които са заразени с HIV, не знаят за това. Това сочи доклад, оповестен във връзка със Световния..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg