В тези дни на смирение и в търсене на духовна извисеност в нашия доста материален свят картините на Юлия Станкова са особено ценни и в синхрон с нашите емоции и настроения. Темата на последните нейни творби, която тя показа в къщата-музей „Борис Христов“ и които продължава да представя на публиката, е: „Съвременната икона като посредник между нас и библейския текст“. Тези свои картини тя обобщава с едно единствено послание: „Не бой се, само вярвай!“.
Юлия Станкова е много интересен и различен в мисленето си като живописец и търсещ различни сюжетни линии съвременен автор. Тя определя работата си като съвременно продължение на византийската традиция в иконописта. Смисълът на нейния артистичен експеримент е преди всичко във възможността съвременната иконопис да се изтръгне от клишетата и да възвърне ролята си на посредник в нашия диалог с Библейския разказ. Повечето от последните ѝ творби са посветени на сюжети, описани от Евангелието на Марко.
Откъде идва този специален интерес?
Преди осем години тя бе поканена от три известни френски художнички да участва заедно с тях в изложба, посветена на изцеленията, описани в това Евангелие. И тяхната колекция е бил подредена в най-старата катедрала на град Виен, разположен на река Рона. Тези сюжети: „Кръщение Христово“, „Изцеление на бесноватия“, „Последната вечеря“, „Христос изцелява слепия Вартимей“, „Посещение на празния гроб“, „Докосване в тълпата“ не са религиозна иконописна живопис, а в нейната стилистика и деликатен наивизъм. Те са изпълнение в топли, слънчеви тонове, които внушават примирение и възвишеност, които кореспондират по недиректен начин с иконописта.
Изкуството на Юлия Станкова е абсолютно съвременно и заедно с това то има претенциите да остава в езиковата изразност на една средновековна изобразителна система. Това са творби с нова иконографска композиция и лица, които отразяват нейното вълнение и прозрения.
В рубриката "Епизоди от живота" ви срещаме с писателката и журналистка Екатерина Костова, която разказва за своята нова поетична книга "Кръстопът на тишината". Представянето на книгата в София бележи важно събитие за авторката, която споделя, че тя вече е имала своя път в Пловдив. Екатерина Костова разсъждава върху въпроса дали тишината..
Снощи във фоайето на кино " Одеон " в чест на 100-годишнината от рождението на Любен Станев беше открита изложбата " Памет за Любен Станев. Литературно и филмово наследство " . Това е финалната "спирка" на изложбата след родния му Пловдив и Димитровград. Творчеството на Любен Станев е представено в пана с текстове, архивни кадри и..
"Ангелите на Златния град" се нарича книгата на Лидия Гълъбова в превод на чешки. Освен стихотворенията на поетесата книгата съдържа и кратката студия на преводача Марцел Черни, която включва български автори, писали за Прага. Чешкият българист и славист литературовед доц. д-р Марцел Черни е научен сътрудник в Секцията по история на славистиката и..
Три пловдивски художнички Диана Йовчева, Силвина Бурджиева и Борислава Бербенко представят съвместния си творчески проект "Стремежи". На пловдивската публика трите са познати като авторки, работещи в независимото пространство "Ателиетата", което се намира в достолепна стара сграда до пешеходния мост на града. Трите вдъхновяващи пловдивски дами..
Той е роден в Панагюрище, живял е в Русия, Англия и САЩ. Живял е на улицата и в пустинята, както и в стъклена клетка в центъра на столицата. Той е готвач, бегач, ултра маратонец, филантроп, учи психология, създава социални експерименти, за да събира средства за каузи. Красимир Георгиев е човек, който изненадва с непостижими цели и..
Около 40% от хората в Източна Европа и Централна Азия, които са заразени с HIV, не знаят за това. Това сочи доклад, оповестен във връзка със Световния..
Генетикът доц. д-р Мария Левкова , специалист по медицинска генетика от Медицинския университет и УМБАЛ "Св. Марина" във Варна, е една от носителките на..
Концертите на тъмно "Невидима сцена" (Unseen Scene) се завръщат със зимно издание. По този начин публиката ще се потопи в свят, където светлината..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg