Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Адам Драйвър – актьорът-пехотинец, от когото можем да очакваме много

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Той изненадва и шокира с творчеството си. На това мнение са журналистите от „Ню Йорк таймс“, които поставиха Адам Драйвър на почетното първо място в класацията си за най-добрите актьори на 2019 година. Като причина за избора си те посочват ролята на актьора във филма на Ноа Баумбах „Брачна история“. Филмът получи шест номинации на наградите „Златен глобус“, а Адам Драйвър се нареди сред актьорите, които се надпреварваха за „Най-добра мъжка роля в драматичен филм“.

Драйвър обаче не изненадва само с творчеството си. Той е провокативен във всяко отношение и трудно би могъл да бъде поставен в класическата рамка на холивудски актьор. Бившият морски пехотинец от Мешеуака, Индиана не е типичният красавец, но е харизматичен, не говори много, но казва точните неща, впечатлява със стоицизъм и уравновесеност. Осъзнава, че наистина иска да бъде актьор в морската пехота на САЩ, където се записва от чувство за дълг към родината и където получава прякора „Уши номер 1“. Така вече осем години впечатлява с избора си на роли, коя от коя по-различни.

Адам Драйвър прави първия си пробив в актьорската професия през 2012-а със сериала „Момичета“ на HBO. В него играе любовник на главната героиня, която сравнява външността му с тази на първия човек. В „Мъртвите не умират“ на Джим Джармуш влиза в ролята на полицай, който се бие със зомбита. Превъплъщава се и в новия император на злото – Кайло Рен, внук на Дарт Вейдър, в „Междузведни войни“. Във филма, заради който името му е най-често споменавано в момента – „Брачна история“ пък е театрален режисьор, който преминава през опустошителен развод.

За сравнително краткия си път като актьор Адам е работил с едни от големите имена в Холивуд – Мартин Скорсезе, Стивън Спилбърг, Спайк Лий, Стивън Содърбърг, Братя Коен, Тери Гилиъм. Според тях той притежава заразяваща енергия и усърдие, а според Ноа Баумбах Драйвър е един „благ бунтовник“.

Оказва се, че едно от нещата, срещу които изпитва съпротива, е гласът му. Актьорът-пехотинец не понася да слуша записи на гласа си. Развил е дори фобия към това. Или по-скоро фобия към стари негови изпълнения на екран. Така, след като чува аудиозапис на песента, която изпълнява в „Брачна история“, той напуска студиото на американското национално радио NPR по средата на интервюто, което дава за медията.

Адам Драйвър не е бил в студиото на „Артефир“ и екипът на предаването не е имал възможността да го постави в ситуация, в която за пореден път да се почуства „неудобно известен“. За сметка на това пък кинокритикът Георги Петров беше в студиото и сподели своите впечатления за харизматичния и посвоему необикновен актьор, от когото, както става ясно в звуковия файл, тепърва можем да очакваме много.

Разговорът започва от причината да се обърнем към актьорския свят на Драйвър, а именно – отминалите вече „Златни глобуси“.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.