Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Тео Чепилов разказва как се пишат филми

Тео Чепилов
Снимка: личен архив

Лични и неприлични са историите, които Тео Чепилов пише. Било то под формата на разкази в книга („Ситуация след ситуация“), било то приведени във филмов вид. Той е добре познат като автор в легендарното списание „Егоист“, но и като сценарист на някои от най-популярните български сериали („Под прикритие“, „Стъклен дом“, „Домашен арест“) и филми („Дъвка за балончета“).

Тео е част от рок група. Не, не си представяйте музиканти, които свирят див рок. Представете си екип от хора, които заедно пишат една история и се покриват там, където е необходимо. Самият Тео така определя работата си като сценарист на споменатите по-горе филми и сериали. В новата българската комедия „Екшън“ обаче Тео свири самостоятелно. Отговорността за скелета на филма вече не е споделена. Само негова си е. Затова и сам гостува във „Време и половина“. За да разкаже на слушателите как се пишат филми. При това комедийни. И при това такива, за които всички казват, че няма как да се реализират у нас. Звучи сякаш е майсторски клас, но е далеч от това. Пуснете си звуковия файл, за да чуете.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Fun & Games на ателие "Керамика" на НБУ в галерия "Сердика"

Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите.  В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..

публикувано на 13.02.25 в 18:50
Ася и Радослав Рачеви

Ася и Радослав Рачеви: Ние сме телевизионни терористи

Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят.  Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..

публикувано на 13.02.25 в 18:30

Литература и музика в списание "Страница"

Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното".  В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..

публикувано на 13.02.25 в 17:25
Рудникът в Кремиковци – днес езеро

Потенциал за промяна

Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..

публикувано на 13.02.25 в 16:45
Димитрина Хамзе

Димитрина Хамзе – вдъхновена от творби на художници

В Полския институт в София се състоя премиерата на книгата "Поетично за художници" от Димитрина Хамзе. Представиха я Жоржета Чолакова и Правда Спасова, а Димитрина Хамзе прочете стихотворения, сред които вдъхновени от творби на полските художници Рафал Олбински и Йежи Новошелски.  "В тази книга творенията на художниците не са обект на поетичен..

публикувано на 13.02.25 в 16:15