Пери Мейсън, адвокатът-детектив, се изявява в тази постановка на Радиотеатъра, реализирана през 1986 г. по драматизацията на Илиана Цветанова-Беновска и режисурата на Магда Мирчева в поредицата „Следа“. Както винаги, Пери е блестящ и успява да разкрие добре замаскирано убийство, което иска да спре построяването на увеселително заведение на брега на прекрасно езеро. Случаят попада в ръцете на Пери Мейсън, пристигнал на почивка. Но няма почивка за този вездесъщ адвокат.
Пери Мейсън е най-известният персонаж на американския криминален писател Ърл Стенли Гарднър, благодарение на което намира много проявления в електронните медии – и радиото, и телевизията. Гарднър кръщава героя си на бостънските издатели на любимото му детско списание „Младежки спътник“, с която се забавлявал по време на юношеските си години в селището Малден в щата Масачузетс.
Според мнозина изследователи писателят придава на своя герой собствени черти. Ето как го описва в романа „Случаят с намръщената девойка“: „Пери Мейсън създаваше впечатление на голям и силен човек. Излъчваше особена вътрешна енергия. Посетителката видя широкоплещест мъж с груби черти на лицето и с прям сивоок поглед. Очите му често променяха израза си, но лицето му оставаше винаги спокойно. В този човек нямаше нищо кротко и смирено, веднага ставаше ясно, че това е борец и при това борец, способен колкото трябва дълго да изчаква удобния момент за нанасяне на съкрушителния удар. И да го нанесе точно тогава, когато ще има най-силен ефект, без да изпитва ни най-малки угризения от извършеното“.
80 са романите за Пери Мейсън, а драматизациите и филмиранията са дори още повече. Слушайте тази на Българското национално радио в петък, 30 май, от 18 часа.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
Ненадейно напусна земния свят, докато другите празнуваха Свети Валентин, а той подготвяше поредното си “отечествено” турне. Беше го замислил с млади..
Глобалната среща за изкуствения интелект в Париж постави нови въпроси и предизвикателства пред света. Технологичните гиганти очертаха бъдещето на тази..
"Нирвана" от Константин Илиев е първата премиера на Великотърновския театър "Константин Кисимов" за 2025 година. Постановката по пиесата на големия..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg