Една от откроимите разлики между София и европейските градове е липсата на велосипедна инфраструктура. По време на изолацията още повече хора се убедиха в достойнствата и ползите от придвижване с колело, въпреки това не изглежда в скоро време промяна на трафика да е възможна.
Има добри пожелания и тържествено откриване на велоотсечки, но велосипедна мрежа липсва и придвижването на колело в София продължава да е рисковано, а на много места и невъзможно. Има отделни отсечки, свързващи дадени точки, но няма условия за придвижване. От години има и граждански натиск и различни групи от години се борят за подобряване на условията.
Всички искаме по-зелен, свободен от автомобили, свързан и удобен за придвижване пеша и с велосипед град, а администрацията, която го управлява вече десет години, изповядва на думи същата философия.
"София продължава да бъде най-опасната столица в ЕС за втора година. В последните две години пътно-транспортните произшествия в града са се увеличили със 100 процента" – тази печална статистика сподели инж. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
"Експертите, отговорни за развиването на транспортната инфраструктура на София в момента, са същите, които от 10 години не развиват тази мрежа. Продължава да има задкулисие в управлението на транспортната мрежа – каза Милчев.
Беше създаден консултативен съвет, който да работи за интересите на София, но този съвет се превръща в параван на проблемите на пътната безопасност, а не в коректив.
Проблемът са системните нарушители на пътя и за да им въздействаме, ни трябва нова философия на Закона за движение до пътищата.
За да се превърне велосипедът в култура на придвижване, ни трябва политика, но не на приказките, трябват конкретни действия – каквито няма.
Скоро ще ни се наложи да спасяваме града от афишираните му спасители", констатира Богдан Милчев.
В рубриката „Време за наука“ на предаването "Нашият ден", Никола Кереков подчерта някои неочаквани ползи от компютърните игри, като постави в центъра на вниманието си широкия спектър от аспекти, които обхваща тази индустрия. Подчертавайки, че гейминг индустрията е истински мастодонт, Кереков изтъква значителните печалби, които тя генерира...
Нашият вид Homo sapiens има невероятно влияние върху биомасата на планетата. При това, докато човешката популация съставлява само 0,01% от общата биомаса на Земята, е впечатляващо как той е оказал толкова голямо влияние върху екосистемата. Според последните изследвания, водени от международни научни екипи, човешкият вид е причинил значително..
Световният ден на книгата и авторското право е повод за сериозно размисляне за свободата на словото и достъпа до информация . В ефира на "Нашият ден" гостува адв. Александър Кашъмов, чийто ангажимент по отношение на правата на човека и свободата на изразяване е безспорен. Кашъмов подчертава значението на свободния достъп до информация за..
Dr. Feelgroove (д-р Фийлгрув) е диджей и продуцент. Той започва да миксира музика през 1993 г. и от тогава тя играе ключова роля в живота му, а партитата в клубове и работата в студио са неговата сцена за изява. Антон Митов за по-кратко и по-пряко преминава през Мианмар, Индия и Куба, за да попита своя гост може ли диджейството, освен да забавлява,..
Според тревожните данни днес над 55% от хората на планетата живеят в градове, като превръщат градската среда в основен свой хабитат. Очаква се до 2050 г. този процент да се увеличи до 68%. България не прави изключение от тази тенденция. С бързото застрояване и липсата на устойчиви решения природата в градовете все повече остава на заден план,..
Денят на 20-и април винаги ще остане един от тези, които носим в сърцата си като специални и вълнуващи. На този ден думите "Аз съм на върха, на върха съм..
"Идеите са водещото и най-вече – това човек да работи онова, което иска. Човек, когато намери подходящата работа и подходящата професия, която го кара да..
Днес (22 април) галерия "Леседра" открива изложба по повод своята 33-та годишнина . Изложбата представя произведения, създадени преди 25 години от едни..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg