Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Невромаркетингът - наука в рекламата

Снимка: Pixabay

Невромаркетингът е модерна научно-изследователска област в която взаимно се допълват постиженията на невронауките и резултатите от анализите, направени при маркетинговите проучвания на пазарното поведение на потребителите и комуникативните възможности на рекламата като въздействие.

В процеса на изследване най-често се използва електроенцефалографията, проследяват се технологично човешкия пулс, кожната проводимост, температурата и редица други показатели, които дават необходимата информация.

Какви са най-съществените изводи, направени от специалистите до момента в областта на невромаркетинга и в какви посоки се очаква да се развие неговият потенциал?

В търсене на отговор на тези въпроси е разговора с доктора по маркетинг Станимир Андонов, известен брандинг консултант и автор на книгата „Маркетингово позициониране – теория, практика, изследвания“.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Златната орда, 1369 г.

Златната орда – далечна и близка

Златната орда – държавното образувание, което се създава на бреговете на Волга след разпадането на голямата Монголска империя, ни се струва сякаш далечно и неотносимо към колизиите в българската история. Само обаче така ни се струва, тъй като, макар и на хиляди километри от Балканския полуостров, събитията там рефлектират и върху нас. Достатъчно..

публикувано на 28.10.20 в 17:26

За живота на хората със зрителни увреждания в Шумен

Наскоро екипът на „Познати и непознати“ гостува в Центъра за социална рехабилитация и интеграция на лица със зрителни увреждания в Шумен. Той се намира в центъра на града и е лесно достъпен. Ковид кризата повлия и върху неговата работа. На специалистите в него се наложи да променят подхода си и редица от своите дейности, за да могат да останат полезни на..

публикувано на 28.10.20 в 15:31

Срам и позор

Често чуваме тези думи и сами ги произнасяме. Те назовават едни от традиционните „регулатори“ на поведението и морала в общността, все още използвани като инструмент (за жалост) на възпитанието, тежко бреме за личността, която им е подвластна, но и механизъм за оцеляване в група. Какво разкрива етимологията за връзките между непосредствените усещания и..

публикувано на 27.10.20 в 16:20

Благотворителността като явление и начин живот

Замисляли ли сте се, уважаеми читатели/слушатели, защо трябва да говорим за благотворителността, преди да извършим доброто дело? Не, нали? Както не сте се замисляли, че е възможно, когато водени от ентусиазма и желанието да помогнем, понякога е възможно и да  вредим. За всичко това продължихме започнатия вече разговор с преподавателката в..

публикувано на 27.10.20 в 13:58

Биоразнообразие и климатични промени

Темата за климатичните промени, осмисляни в контекста на глобалното затопляне, напоследък все по-често се свързват не само с климатичните бежанци, топенето на ледниците и оцеляването на застрашени от повишаването на морското ниво популации от хора, живеещи в крайбрежни райони, но и с увеличаващият се брой на застрашените растителни и животински видове...

обновено на 22.10.20 в 18:37