Любовта е поредното чувство, с което трябва да се внимава. Разбира мъжът без име, докато превръща една от всички жени, които среща по пътя си, в своя жертва.
Жертва на обичта му към друга жена, която толкова силно се опитва да предпази от самия себе си, че накрая стига до момента, в който губи контрол над несъзнателното, диктуващо правилата в живота му. Или над „Мазето“ си – мястото, където прилежно колекционира красавици и съхранява злите си духове.
В „Мазето“ безименният храни Звяра, а авторът Благой Д. Иванов изследва човешките демони, като чисто и просто ги хиперболизира. Както правят истинските психотрилъри. Кинокритикът и писател се обръща към този жанр в дебютния си роман. Той е естественото продължение на трилогията му от сборници – публициcтичният „Добрите, лошите и грозните“, жaнрoвият „Трaнcфoрмaции“ и кoмикcoвият „Ceдeм грaдcки гряхa“, кoйтo cъздaвa зaeднo c худoжникa Пeтър Cтaнимирoв.
„Смятам, че психотрилърът е един от жанровете, в които най-лесно можем да се отъждествим – било то с убиеца или с жертвата“, каза в „Артефир“ Благой Иванов. Той е на мнение, че „жанрът е толкова силен по принцип, защото той анализира човешката природа и се опитва да покаже различните ъгли на човешкото екстремно състояние“.
Рoмaнтичният му пcихoтрилър навлиза дълбоко в пaтoлoгията на човека и прави диceкция нa интимнитe му взaимooтнoшeния. В историята, която авторът описва, се крие обаче и жадуваният елемент на спасението.
„Когато четем мрачни истории, всъщност ние се опитваме по някакъв начин да се отърсим от собствения мрак. Аз смятам, че такъв тип изкуство, независимо дали е под формата на литература, на телевизия, на театър, няма значение какво е, такъв тип изкуство ти помага да се справиш с тея неща. То по-скоро е някаква форма на любимата ми поговорка „клин клин избива“, а не е катализатор на тея неща. Не е нещо, което ги фокусира и ги засилва. И според мен четенето на „Мазето“ точно такъв тип терапевтична функция би трябвало да има. При мен имаше, докато я пишех и се надявам да има такъв и при хората, които ще я прочетат“, добави още кинокритикът.
За да създаде „Мазето“, той се опира на реалността, особено що се отнася до женските образи в романа, но и на не един литературен и кинообразец.
Конкретните примери, както и повече за това защо трябва да внимаваме с любовта – чуйте в звуковия файл.
Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите. В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..
Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят. Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..
Новата поетична книга "Очаквани места" на Мирослав Христов разказва неочаквани истории със запомнящи се герои и действия. Илко Димитров споделя: "Новото и, трябва да се каже, специалното в тази книга, е акцентът върху фабулата. Поетичните текстове вече са не описание или изразяване на чувства, а създаване на истории, които се развиват във времето..
Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното". В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..
Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..
С два концерта на 14 и 17 февруари в зала " Катя Попова " в Плевен и в зала " България " в София, Плевенската филхармония ще представи..
В Софийската градска художествена галерия предстои закриване на изложбата "Европа в България. Отражения на европейски художествени направления в..
Българският фармацевтичен съюз отбеляза 18 години от създаването си, като отново заяви пред журналисти и управляващи своята твърда позиция срещу..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg