Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Доц. Зорница Йорданова:

Молът е като пластилин – оформя се от потребителите

| обновено на 04.02.21 в 16:08
Снимка: БГНЕС

“Молът е пластилин, моделиран от потребителите. Той няма едни и същи характеристики“, казва в “Нашият ден“ доц. Зорница Йорданова, преподавател в УНСС, в седмицата, в която магазините на българските молове са отново достъпни.

“Във всяка страна в зависимост от потреблението, в зависимост от хората, в зависимост от културата на потребителите, той всъщност бива видоизменен. В САЩ моловете са един вид, в Дубай са съвсем различни, в Европа в голяма част от страните дори липсват молове. Поради простата причина, че обикновено молът е една алтернатива за място, където се събират хората. Той не е само мода, не е само магазини. Всъщност това са и тенденциите, в които се движи целият сектор.“

доц. Зорница Йорданова“Искам да подчертая, че този сегмент от икономическа и бизнес перспектива, не искам да използвам силната дума – “залязване“ и “залез“, но всъщност той в последните няколко години все повече намалява своята икономическа стойност за потребителите, защото, особено в България, все повече се появиха и други алтернативи за младите хора. Парковете се пълнят, има най-различни форми и това е сигнал за моловете, че те трябва да започнат да се променят и те вече го правят.“


Как се променят

“Не мога да кажа конкретно и само за българските молове, защото това са световни тенденции. Доколкото преди молът се схващаше като място, където човек може само да пазарува, това вече не е така. Много често моловете са притегателна сила за тинейджърите, но не за да ходят по витрините, а заради най-различни изложби, събития. Все повече моловете имат много по-големи места за забавления. Тенденциите са точно тези, въпреки цялата пандемия и осигуряване на защитност и сигурност за потребителите и посетителите им, те трябва да останат да бъдат притегателна сила, място, където човек може да отиде да се срещне с приятели“, подчертава доц. Йорданова.

Повече за тенденциите в развитието на моловете можете да чуете от звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.

Свързани новини

Проф. Правда Спасова: Моловете у нас нямат алтернатива

“В МОЛА всички въпроси имат отговор и ти вече преставаш да питаш“, това е фраза от текст във в. “Култура“ – “Културата на мола“, написан от Правда Спасова преди почти 11 години. Колко по-различна е сега ситуацията и има ли културна и..

публикувано на 04.02.21 в 13:40

Моловете – култура на потреблението

Тази седмица магазините в моловете у нас отново са достъпни за клиентите си. Какъв е начинът, по който моловете променят културата на поведение и потребление? Как става ценообразуването във и извън тях? Как иновациите променят света на търговията?  Какви са..

публикувано на 04.02.21 в 16:20
ВИЖТЕ ОЩЕ

Биоразградимост

Анджела Иванова е част от малък екип, чието производство на биоразградими опаковъчно и ламиниращо фолио, е готово, буквално на "нисък старт" да започне с пълна пара. Годините експерименти, тестове, сертифициращи процедури и търсенето на машина..

публикувано на 02.07.24 в 18:53

"Education+", или как да намерим своето професионално място в България?

А сега накъде?  Това е въпросът, който често си задават младите хора след завършване на университет. Точно за тях е платформата Education+. Тя е създадена от млади хора за млади хора и цели да се справи с младежката безработица. Тази иновативна..

обновено на 02.07.24 в 12:45

Инж. Венцислав Славков: Спалните вагони са най-предпочитани, но местата са ограничени

В ефира на “Нашият ден” инж. Венцислав Славков , управител на "БДЖ – Пътнически превози" ЕАД, сподели информация за текущите инициативи и предстоящите подобрения в железопътния транспорт в България. Той разказа, че от вчера е започнал да работи..

публикувано на 02.07.24 в 10:18

Да живееш лесно

Ден преди посрещането на изгрева с July morning на Uriah Heep от много българи, си припомняме друг хит на групата – Easy livin’ – "Да живееш лесно".  Всъщност стремежът към по лек и пълен с повече удобства живот е движил човешката цивилизация, откакто..

публикувано на 01.07.24 в 11:10

Светлана Драгнева: Имаме кураж и воля, за да продължаваме напред

Деветнадесетата световна среща на българските медии, традиционно организирана от БТА, се проведе в Одеса, Украйна, между 18-21 юни, под мотото "Медии и общност". Наред с много срещи на различни нива, наред с посещението на ключови места, градове и..

публикувано на 01.07.24 в 10:11