Галерия „Ракурси“ представя новата самостоятелна изложба на художника Чавдар Гюзелев, която има интересното провокиращо заглавие: „Свободно прелитащи глави“ (идеята за това заглавие идва от Явор Гърдев, който често открива негови изложби).
Експозицията включва произведения в две посоки – голямо-форматни литографски отпечатъци, в техника лави, с тези реещи се глави и свободни като валенция образи и предмети. И другата част – изчистени от човешко присъствие живописни платна, пречупени през заниманията му в театъра, сценографията.
Чавдар Гюзелев прилича на електрон – никога не е на едно и също място в изкуството и живота си. Но творбите му винаги стоят на границата на реалността и фикцията, винаги с една деликатна присъда над еснафщината, уродливостта, деформацията и отчуждението. Особено въздействащи са трите платна „Ореол“, „Предчувствие“ и „Архитекта“.
Изложбата на Чавдар Гюзелев „Свободно прелитащи глави“ в някаква степен е юбилейна – тези дни той навършва 60 години. Трябва да се отбележи и това, че тя е подкрепена от програма „Култура“ на Столична община.
Обикновено изложбите на Чавдар Гюзелев се откриват със слова от Явор Гърдев или Георги Лозанов. Но сега за тази юбилейна колекция неговият брат Ясен Гюзелев, също известен художник, илюстратор е предложил той да каже няколко думи на откриването на изложбата. Ето редове от това слово: „Чавдар е ерудиран, спонтанен, понякога невъздържан, интелигентен, естет, изпада във възторг от красивото, но е във война с грозното и това, което е неправилно според него… Той е много чувствителен, сам казва за себе си: „Толкова съм чувствителен, че сякаш живея със смъкната кожа.
В звуковия файл чуйте как Чавдар Гюзелев представя идеите си и решението за тези две посоки в изкуството си, създавани през последно време.
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg