Българско национално радио © 2021 Всички права са запазени

Йоханес Вилднер отново в София

Снимка: johanneswildner.com

За Йоханес Вилднер София е част от живота му. Идва тук за трети път. Шегува се, че денят му започва с обиколка из софийските улици, защото във Виена в университета за музикално и сценично изкуство дели един кабинет с колегата си Симеон Пиронков-син. Иначе Йоханес Вилднер дирижира, записва, преподава и издирва. Обича да открива творби на забравени композитори като Фредерик д’Ерланже, Валтер Браунфелс, Ерих Цайсл, Йозеф Маркс, Йохан Непомук Давид и др. За откриването на различните композиции има конкретна история.

Работи с Концертния оркестър на Би Би Си. Дори по случай юбилея на ЕBU (Европейския съюз за радио и телевизия) през 2017 г. дирижира концерта, в който бяха изпълнени творби от Добринка Табакова, Бенджамен Бритън, Волфганг Амадеус Моцарт и Лудвиг ван Бетовен, който нашите слушатели имаха възможност да чуят по време на директното излъчване от Лондон. Работил е в Пражката и Лайпцигската опери.

Сега ръководи оперен фестивал в Burg Gars в Австрия. Миналата година не е имало спектакъл, но тази година смята да представи „Отвличане от сарая“ на Моцарт в съвсем камерен вариант – певци и камерен ансамбъл, и… с участието на акордеон в ансамбъла. Аранжиментът е направен специално за фестивала. От няколко години е главен диригент на Симфоничния оркестър в Зондерборг, Дания. Иска заедно с този състав да изпълни и запише творби на Карл Нилсен, композитор, когото смята, че е малко познат извън Дания.

Казва, че е срещал преди това Елена Башкирова, радва се отново да бъдат заедно на сцената. 

На 18 март от 19 часа в зала „България“ ще бъдат изпълнени Концерт за пиано и оркестър в ла минор оп. 54 от Роберт Шуман със солист Елена Башкирова и Симфония-кантата №2 „Хвалебствена песен“ в си бемол мажор, оп. 52 за солисти, смесен хор и оркестър на Феликс Менделсон с Емилия Кирмева, Елена Механджийска и Михаил Михайлов.


 
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Вера Немирова поставя „Дон Карлос“ в Дрезден

Тази вечер (22 октомври) във великолепната „Земпер“ опера в Дрезден ще се състои премиерата на операта „Дон Карлос“ на Верди. За първи път след пандемичните забрани театърът, който има 2000 места, ще може да посрещне 800 зрители. Режисьор на спектакъла е Вера Немирова, която само преди две седмици постави операта „Кармен“ в Нюрнберг, а веднага след..

публикувано на 22.10.21 в 11:20

Гергана Несторова: не обичам да се състезавам, но обичам сцената

В късната петъчна вечер на 22 октомври в предаването „Български изпълнители” ще ви срещнем с Гергана Несторова. Творческият ѝ път като музикант започва от местната школа в родния и град Несебър. Продължава образованието си в Национално училище за музикално и сценично изкуство „Проф. Панчо Владигеров” – Бургас в класа по пиано на Юлия Ненова, а..

публикувано на 22.10.21 в 10:55
Здравко Лазаров

Директно от зала „България“: Радиосимфониците възпяват морето с музика от Менделсон, Елгар, Блох и Бридж

Ако това лято не сте се наситили на морето и копнеете за още един досег с него, можете да го сторите с помощта на музиката! В петък вечер (22 октомври) Радиосимфониците ви предлагат специален поглед към морската шир, осъществен с помощта на композитори от 19-и и 20-и век. Ще прозвучат увертюрата „Спокойно море и щастливо плаване“ на Феликс..

публикувано на 22.10.21 в 09:05
Брад Мелдау

Пловдив джаз фест 2021

Днес „Джаз клуб“ отваря врати (на 21 октомври от 23 часа) с пиеса, наречена „Илюзия“. (Не на „ФСБ“, но пак е хубава). И не е илюзия, че нейните изпълнители са свързани с българската сцена: пианистът Чик Кърия остана очарован от нашата публика при концертите си в България; също и Джон Патитучи с неговия „пеещ“ контрабас. Третият музикант, с феноменално..

публикувано на 21.10.21 в 09:25
Пламен Цветанов

Пламен Цветанов: И пианото си има собствен характер

За него пианото е като човека – има свой характер. Преоткрива тази свойственост на пианото още от малък, когато започва да танцува с пръсти по белите клавиши и да реди доминото на своя музикален вкус. Първоначално по нотите на класиката, а по-късно по своите собствени, които сам композира. Така любим му става класическият композитор – Йохан Себастиан..

публикувано на 19.10.21 в 12:25