Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Предвидимото финансиране е изключително необходимо за независима обществена медия

Милен Митев: Марката БНР трябва да продължи да е синоним на качество

Продукцията на програма "Христо Ботев" е изключително подходяща за нелинейните услуги

Милен Митев
Снимка: Ани Петрова

Обществото трябва ясно да заяви какво иска от обществената медия, да разпише нейната мисия. БНР трябва да продължи да бъде синоним на българската култура и да дава достъп до достоверна информация. Изграждане на единна стратегия в създаването на съдържанието на БНР, както и инвестиции в медийните форми. Формиране на обособени журналистически екипи и механизми за координация, чрез които да се работи по-лесно и качествено. Хората, които създават радиото, трябва да са склонни към промяна. Именно хората са и най-важни. Това са приоритетите на новоизбрания генерален директор на Българското национално радио Милен Митев. По определение на подкрепилите го членове на СЕМ "концепцията му е реалистична и в най-голяма степен отговаря на изискванията за поста".

Ето как коментира в предаването "Мрежата" детайлите на своята концепция Милен Митев:

Обществената мисия на радиото и законовата рамка

"Важно е да имаме подробно описана обществената мисия на радиото, и то не само заради препоръките на Европейската комисия. Общественото радио не може да живее откъснато от обществото. Обществената мисия се дефинира именно в Закона за радиото и телевизията. В момента тази дефиниция е доста обща. За мен няма съмнение, че трябва да има ясно описване на мисията и свързаното с нея обществено финансиране. Независимото и предвидимо финансиране е изключително необходимо, за да имаме независима обществена медия. Ако има ясни механизми и алгоритми за определяне на финансирането, радиото няма да бъде зависимо от временни политически решения.

Хубаво е, че стартираме от добра основа – българското общество и сега ни вярва. Обществените медии успяват да изградят една от най важните си задачи – да съхрани доверието на своята аудитория. Ние не се борим толкова за рейтинг – за нас той е важен, но не определящ. За нас най-важно е усещането за добавената стойност, която даваме на обществото. Разбира се, това доверие не може да се приема за даденост. Мисля, че е много важно това доверие, с което се ползват нашите ефирни програми да бъде пренесено навсякъде, където се вижда логото и марката на БНР – в различните форми на нелинейни медийни услуги. Подкасти, фичъри, по-различна версия на нашия интернет сайт, повече специализирани продукти, които да представят архивите, дейността на музикалните състави – така че марката БНР да продължи да бъде синоним на качество, синоним на българската култура, на българското изкуство и на правото на информация.

Предизвикателствата

Милен Митев и Михайлина Павлова
"Не можем да си позволим да стоим на едно място. Ефирното радио няма да изчезне утре, но все пак като че ли балансът на медийния пазар лека-полека се променя. Вече е необходимо да бъдем много повече от ефирно радио. Това изисква да започнем да правим нови, по-различни неща. Затова е необходимо, хората, които създават радиото, да са склонни на тази промяна."

Приоритетите

"На първо място – хората. Необходима е среда, която да кара всички да се чувстват добре от това, че работят в БНР днес и да дадат най-доброто от себе си. БНР е институция, но не трябва да почиваме само на историята. Инвестиции в обучението на хората – различни форми на обмяна на опит както между колегите от различните програми, така и с колеги от обществени медии в Европа. За да сверим часовника и да видим кои са добрите практики, които можем да привнесем при нас."

Програмна дирекция

"Обособени журналистически екипи и добра и ефективна координация между тях – механизми за координация. Новините и актуалната информация имат своя специфика. Една добра координация би позволила информацията да се използва в различни програми – както в ефира, така и в подкаст, статия... една и съща тема да се разработи по различни начини. Тази по-активна комуникация между отделните програми, планирането на представянето на съдържанието, да допринесат ресурсите да си помагат, а не да се конкурират помежду си."

Дигитализация

"През първите шест месеца от мандата си ще разработя дигитализацията на радиото. То трябва да допълва това, което имаме вече от ефирните програми. Опаковката, форматите и достъпът до аудитория – трябва да подходим по по-различен начин. Трябва да положим по-специални усилия. Струва ми се, че дигиталните ни продукти са в много първоначален етап – сега прохождат... Създаваме ги с много ентусиазъм, но с не толкова ясен план. Смятам, че до 6 месеца трябва да бъде разработена стратегия с ясни цели и срокове."

Програма "Христо Ботев"

"Програма "Христо Ботев" има уникална позиция както в семейството на БНР, така и в целия български медиен сектор – тя е мястото за култура в целия български радиоефир. "Ботев" трябва да бъде не само наблюдател, но и активен участник и организатор на събития, колкото и да е затруднена от пандемията. Един културен продукт би могъл да се слуша многократно и по-късно, и да заживее свой живот в интернет пространството. Продукцията на програмата е изключително подходяща за форматите на нелинейните услуги. Мястото на програма “Христо Ботев” е в единната стратегия на БНР. Работа по посока на авторекламата и допитване до социологията. Фокус върху разработването на стажантски програми."

Уникално съдържание, а не линейни медийни услуги; Малко или много са 3 години; Радио България и платформата Бинар – с нов облик; Музикалните състави, Архивите – чуйте още в звуковия файл.

Снимки – Ани Петрова, Таня Димова, БНР




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Анкета: Коледните празници през очите на децата

За най-малките членове на семейството Бъдни вечер и Коледа са един миг от приказка, в която семейството им е героят, а домът – най-уютното място на света. Може би нетърпеливо броят постните ястия на масата или се опитват да отгатнат какво точно символизират. Някои се скриват под масата, за да чуят шепота на желанията си, докато други очакват..

публикувано на 24.12.24 в 10:25
Сем. Гурдеви

Бъдни вечер у едно българско семейство

Тази вечер всяка запалена свещ разказва история, всяка песен сближава, а всяка звезда на небето носи обещание за топлина, обич и надежда. Бъдни вечер е смях около масата, глътка топъл шоколад, прегръдка, която не казва нищо, но значи всичко. Бъдни вечер е онова тихо чудо, което събира семейството заедно. Времето, когато домът блести не само от..

публикувано на 24.12.24 в 10:05
Магдалена Йоцова

Инициативата "Бъди човек" – да подариш надежда

Защо най-големият подарък на Коледа е това да бъдеш добър – разказва в "Нашият ден" Магдалена Йоцова от гр. Септември, която дарява надежда и топлина на нуждаещите се. Инициативата "Бъди човек" стартира преди около 10 години и обединява все повече съмишленици. Става дума за благотворителна кампания, в която самотните и бедни семейства,..

публикувано на 24.12.24 в 09:11

Коледният дух и Виена – традициите са всичко

Традиционно Виена привлича за декемврийските празници и посрещането на новата година стотици хиляди туристи от цял свят. Изборът на австрийската столица не е случаен, а изпълнен с достатъчно традиции и най-вече – съхранението им, което създава и магичния виенски празничен дух. Тръгваме по маршрута на коледните базари и големите тълпи, по..

публикувано на 24.12.24 в 08:45
Алек, Катя и Кристина Цанови с водещата Мария Мира Христова

Едно музикално семейство и мигът заедно

В навечерието на Светлите празници вратите към душите си, към музиката и дома си, отваря музикалното семейство Цанови. Повод за ефирната среща дава очарователната Кристина Цанова – оркестрант в групата на първи цигулки в Софийската филхармония. Заедно с нея в студиото са: майка ѝ Катя Цанова, оркестрант в групата на първи цигулки в Академичен..

публикувано на 23.12.24 в 14:50