С мотото „Вътрешно“ горене АСТ фестивалът за свободен театър се провежда за поредна 11-а година в столицата. В тазгодишният фестивал за първи път от девет години, българската селекция от спектакли беше извършена от самите кандидатстващи артисти. След подбора е налице една богата, разнообразна програма, в която съжителстват класически текстове и пърформативни инсталации, видео-танц и съвременна драматургия. Всичко това е свободната сцена.
Предстоят срещи със звезди на съвременния театър от ранга на Саша Валц, Фиа Менар, Мириам Енгел, Карин Пуър, трупата на Сеньор Серано. Десет български и пет чуждестранни спектакъла, единайсет уъркшопа и една кръгла маса обуславят 11-ото издание на фестивала, което ще се проведе от 10 ноември до средата на декември месец, коментира Стефан Прохоров, артистичен директор на Фестивала.
„Нашата международна програма ще продължи по- дълго, отколкото досега. Спектакълът от Испания – „Планината“ е посветен на изменчивостта на истината. С изключително впечатляващ театрален език се отива доста далеч, това е един от най-красивите спектакли в програмата. От Карин Пауър бихме могли да очакваме всичко. „Партитурата“ е спектакъл на границата между танца и изобразителното изкуства. Уоркшопите на Карин и Мириам Енгел изследват връзката на съвременния танц с другите изкуства, защото именно съвременния танц и театър успява да улови и именно злободневните проблеми на обществото. Имаме различни образователни модули, уоркшопи, материали. Предстои и пространството „Топлоцентрала“ да отвори своите врати. Хората, които творят не са спрели да създават. Фестивалът ще продължи до средата на декември.“
„Караоке нощ“ на Паник Бутон Театър с режисьор Нейтън Купър и консултант режисьор Василена Радева е спектакъл с интерактивни елементи и игра с публиката. Ще може да се види на Сцена Дерида на 15 ноември от 19.30 часа. На следващия ден 16 ноември ще гледаме „Ритуали на душата“ – спектакъл на танцова компания „Дюн” по идея и хореографска концепция на Петя Стойкова. „Преди края… (на света)” е най-новото представление на Ива Свещарова и Вили Прагер и тяхно сценично „откровение” за Апокалипсиса. Спектакълът ще се играе на 17 ноември от 19.30 ч. в ДНК. На 18 ноември на Сцена Дерида пък ще видим „Активно вещество” – интердисциплинарен пърформанс на Форсмажор студио и Диа Мантова с режисьор Стефан Прохоров. „Телепорт” е копродукция между Studio Phorrmatik и Derida Dance Center, която изследва взаимодействието между танц и технологии, пренасяйки зрителя от сценичната среда към дигиталното пространство и обратно. Ще гледаме „Телепорт” на 20 ноември от 19.30 ч. на Сцена Дерида. През декември в рамките на ACT ще гледаме театралното представление „Отело – гибелта на идеалиста” от театър ЗОНГ по едноименната пиеса на Уилям Шекспир и в драматургичната версия на Дина Маркова, с хореография, физическа партитура, визуална среда и костюми от Боян Арсов и видео среда от Jason Brad Lewis. Спектакълът ще се играе в театър „Азарян” на 14 декември от 18.30 ч.
Повече за АСТ фестивала чуйте в звуковия файл.
Резидентката на "Къща за литература и превод" Мария Лапо, която е журналистка, писателка и преводачка от Беларус, разказва за творчеството си и за развитието на беларуската литература в среща и разговор за възможностите за литература и свобода, за всекидневен и професионален живот, за адаптация и съпротива в контекста на настоящата сложна ситуация на..
Спокойно може да се каже, че романите на ирландския писател Джон Банвил са уроци по писане. Не заради многобройните награди, които е получил, а най-вече заради стиловото съвършенство, заради боравенето му с богатството на езика, заради това, че не се вълнува от модното разказване на "истории“, които често пъти забравяме преди последната страница на..
Вера Морайш и Христо Големинов са главените герои в "Нашият ден“. В рамките на 53-тото издание на "Софийски музикални седмици” днес от 19 ч. в Български културен център е предвиден концерт с тяхно участие , който е плод на сливането на поезия и импровизация. На сцената музикална двойка е заедно от три години. Оригиналният замисъл на този..
Немската хореографка, танцьорка и режисьорка Саша Валц, известна със стратегиите на съвременния танц, които прилага, за да съживи и изследва исторически и нови опери и балети, налага жанра на хореографската опера. Последният ѝ проект, който ще може да се види и в България на сцената на "Топлоцентрала", се нарича "In C". Пърформансът е вдъхновен от..
Къде се прекъсва връзката между автори, разпространители и медии, и как в нашия ефир да звучи повече, по-добра и по-разнообразна българска музика? Четирима души с ясен поглед върху музикалната индустрия в България коментират поредното изплуване на повърхността на темата за квотите за българска музика в националния и в частния ефир . Гостуват в..
Как ще изглежда България след 20 години, ако гледаме само българска телевизия, коментира в предаването "Мрежата" журналистът Капка Тодорова,..
К акво означава "депутинизация“ на бълг ар ската държава и медии, поискан а от ДБ (Демократична България) в декларация,..
Ако при актуализацията на бюджета не се увеличат парите за работещите в сценичните изкуства от есента актьорите в цялата страна излизат на протест,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg