Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

People of Sofia подарява частица от популярността си на доброволчески инициативи

Снимка: facebook/PeopleOfSofiq

“Популярността не трябва де е безцелна“ – това са думи на Вихрен Георгиев от People of Sofia. Думи, с които той всъщност подсказа, че ще подаде ръка на социални и доброволчески инициативи, които ще се възползват и от популярността на проекта му и от онова, което, споделено за някого, може да помогне да развие идеята си и да продължи нататък.

За проекта разказва в “Нашият ден“ Вихрен Георгиев.

Популярността трябва да е отговорност към обществото и общността, в която се намираме. Защото, ако е просто популярност, която служи за удовлетворяване на собственото его, идва момент, в който се случва, но не е достатъчно. Имаш нужда да я споделиш и да помогнеш чрез тази популярност.

Доста е трудно да се посветиш на това да помагаш на другите, защото има ниско финансиране, срещат се постоянно проблеми и сблъсъци с администрацията, незаинтересованост от повечето хора. Това прави нещата някак много по-трудни. Моята основна цел беше да направим тези инициативи по-видими.

Пандемията утежни положението на много хора. Това, което е много приятно, е, че все повече хора започват да помагат, като противовес на всичко това.

Много от хората, които се занимават с това да помагат, правят само това. Нямат работа на заплата на друго място, която да тече. Този мит, който се насажда в обществото, че неправителствените организации са много добре и получават огромни грантове и си живеят живота, не е вярно.

Кои са организациите и социалните предприятия, които ще бъдат представени, чуйте от Вихрен Георгиев в звуковия файл.

Снимка: facebook/PeopleOfSofiq

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Обновената сграда на минералната баня в Банкя

Термалното наследство на България в един клик – първа карта на минералните бани

В рубриката "Разговорът" разговаряхме с арх. Ивайло Захариев от Българската асоциация за термално наследство. Темата на разговора е първата карта на минералните бани в България , липсата на стратегия за развитието на този ценен ресурс и бъдещата визия за термалното наследство у нас. Арх. Захариев подчертава, че към момента държавата не..

обновено на 17.02.25 в 11:33

Апостола на свободата в ефира на "Terra Култура"

В навечерието на 152-рата годишнина от обесването на Васил Иванов Кунчев - Левски прозвучават откъси от радиоефира на "Terra Култура" от последното десетилетие – за делото и личността на Апостола на свободата. "Историческият образ на Апостола е завещан на днешните поколения, както и отговорността, с която тръгва към Голгота", казва през..

публикувано на 17.02.25 в 11:32

Творческа работилница в Стара Загора: Подкрепа и социализация за специални деца

В рубриката "Епизоди от живота" представяме една вдъхновяваща инициатива, която цели да осигури подкрепа и социализация за деца и лица с увреждания. В Стара Загора, на улица Венера 9, в квартал Малък Железник, започна дейност творческа работилница, създадена по инициатива на сдружение "Заедно с теб можем". Създателят и председател на..

публикувано на 17.02.25 в 09:44
Любомир Аламанов

Любомир Аламанов: Липсата на правила води до това да има само едно правило

Комуникационната индустрия позволява много широк обхват от най-различни комуникационни форми – от съвсем стандартните материали, интервюта, статии, до всякакви по-странни и по-нетрадиционни идеи, творчески концепции, клипове, картини. На комуникацията това ѝ е хубавото, че умее да обединява от алгоритмичния стратегически подход до изумително богати..

публикувано на 17.02.25 в 09:15
доц. Жана Попова

Един информационен жанр беше превърнат в апологетика на депутат

Как едно съобщение в телевизия за това, че Делян Пеевски "вади средства" и ще спаси българските щанги, може да наруши Закона за радио и телевизия (ЗРТ), коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Жана Попова, преподавателка във ФЖМК на СУ "Св. Климент Охридски". Какво не му е наред на съобщението, като жанр и съдържание "Няколко..

публикувано на 17.02.25 в 09:00