Екипът на „Български изпълнители“ среща слушателите на 10 декември с великолепна певица и изключително атрактивна и чаровна личност. Името ѝ е Мариана Пенчева. 17 януари е датата, на която през 1966 година в Пловдив се ражда световноизвестното мецосопрано.
Започва музикалното си образование в класа по оперно пеене на Иванка Михайлова в музикалното училище в родния си град. Продължава обучението си при проф. Мати Пинкас и проф. Мила Дюлгерова в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ в София. Специализира в Консерваторията във Верона и в Академия „Борис Христов“ в Рим, където работи с Александрина Милчева.
Като студентка в трети курс дебютира на професионална оперна сцена в Плевен в ролята на Улрика от „Бал с маски“ на Верди. В края на последната година от следването си в Музикалната академия получава стипендия, за да замине да учи в Италия. Именно там Мариана Пенчева прави своя международен дебют. През 1993 г. за пръв път пее на сцената на Миланската скала в операта „Весталката“ на Спонтини с диригент Рикардо Мути. Под неговото ръководство следват участия във Вердиевите опери „Риголето“, „Набуко“, „Силата на съдбата“ и „Бал с маски“, както и „Хофманови разкази“ на Жак Офенбах, и „Мадам Бътерфлай“ на Пучини.
От началото на 90-те години на миналия век Мариана Пенчева триумфира на престижни оперни сцени – от тези в почти цяла Италия и голяма част от Европа, до Америка, Азия и Австралия. „Една хубава, истинска кариера изисква огромна всеотдайност. За да се получи най-доброто, ти трябва да дадеш всичко от себе си“ – казва певицата.
В предаването ще прозвучат фрагменти от опери на Верди, Росини, Респиги, Бизе и Сен-Санс.
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през 1922 година. Маестро Георги Атанасов ръководи премиерния спектакъл. А ние поглеждаме към друг спектакъл на "Бохеми" от 1955, съхранен в Златния фонд на БНР. В ролята на Рудолфо публиката възторжено..
Тридневният фестивал за некомерсиална камерна съвременна музика "ТрансАрт" ще се проведе за пети път. Ще прозвучи съвременна музика от България и цял свят с авангардни композиции от последните няколко години, както и от последните петдесетилетия. Във фестивала ще вземат участие млади и утвърдени наши и чуждестранни изпълнители. В три вечери на три..
Третият концерт от настоящия сезон 2024/2025 на Симфоничния оркестър на БНР, озаглавен "Тембри и нюанси", представя композицията на Иван Спасов "Епизоди за четири групи тембри", Концерта за виолончело и оркестър в ла минор, оп.129 от Роберт Шуман и Симфония № 5 в ми минор, оп.64 от Пьотр Чайковски. В аванс ви предлагаме да чуете разговора на..
"Опитвам се да правя хубава музика и не искам да слагам някакви ограничения и знаци" – думи на пианиста, композитор, аранжор и диригент Ангел Заберски. Често се сещам за това негово твърдение, и когато слушам композициите му, и когато съм част от публиката му и проследявам вдъхновеното музициране и безспорния професионализъм. Наскоро Ангел..
Музикантите от "Кварто" (Quarto) с пианиста Емануил Иванов ще представят две емблематични творби на Йоханес Брамс и Дмитрий Шостакович – клавирни квинтети от двамата композитори. Емануил Иванов за първи път ще свири двата квинтета. В произведенията на Брамс и Шостакович се открива стремеж за духовен полет и борба за свобода на човешкия дух...
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg