Скорошно проучване на обществените нагласи показа стряскащо висок процент на подкрепа на забраната за ползване на телефони в училище, въвеждане на оценки за поведение и униформи.
По-голяма тревога обаче буди реакцията на образователното министерство, което за пореден път предпочете да се престори, че не разбира какво означават тези резултати и изрази склонност да въведе оценки за дисциплина. Да не забравяме и изразената склонност да се въведе обучение по религия като решение за възпитателните дефицити на училището. Всичко това при положение, че доказано популизмът не решава проблеми, а задълбочава съществуващите.
Проблем с климата в училище безспорно има и точно това означават отговорите в социологическите проучвания. По някаква странна логика обаче когато у нас стане дума за хуманно отношение и права на учениците, това автоматично се приема като лишаване от права на учителите и обратното – уважението към учителите автоматично се свързва със затягане на дисциплината чрез наказания и оценки за поведение. А истината е, че в тази ситуация не се чувстват добре нито учителите, нито учениците. Да не говорим за крайния резултат като академични постижения и личностни и граждански умения и нагласи, от което пък никой от нас не е щастлив.
Решения има, има и достатъчно опит – наш и чужд. Те обаче не са лесни и бързи и не създават илюзията за пълен контрол над обстоятелствата.
В рубриката "Всичко за образованието" с радост споделяме дори малките проблясъци в доста тягостната обща картина на средното ни образование. В поредното издание Светлана Нанчева, съоснователка на сдружение "Професионален форум за образованието" и активна участничка в проявите на фондация "Възможното образование", разказва за конкурса за човеколюбиви истории от класната стая. Антония Димитрова споделя случай от учителската си практика в трудна среда с "недисциплиниран" ученик.
Бойка Велинова е дигитален номад, полиглот, кулинарен авантюрист и ценител на бавното живеене. Посетила е 123 държави на 6 континента, а резултатът е повече от 600 пътеписа, кулинарни статии и фоторепортажи, участия в телевизионни и радиопредавания. През последните години тя и съпругът и Стоян живеят в Андалусия, но използват Испания като уютен базов..
Мащабно изследване на коалиция "Детство 2025" разкрива кои деца попадат в алтернативни грижи и какви са основните причини за тяхната раздяла с родителите. Проучването беше представено в предаването "Другият до мен" в навечерието на Деня на социалния работник, 18 март, от д-р Галина Маркова – директор на Ноу-хау центъра за алтернативни грижи за деца..
В съвремието сме свидетели на всичко – фалшиви новини, подвеждащи реклами, демагогия и некомпетентност. Когато обаче тези "пороци на деня" са свързани с човешкото здраве, тогава протичат негативни процеси, понякога с необратими последици. Именно поради тази причина твърде рядко чуваме меродавно мнение на вирусолог, например. Наш гост в изданието..
В книгата "Дрогите: Традиция & промяна" е представен нов подход, който разглежда употребата на дроги като здравен и социален проблем, а не като престъпление и наказание. "Желанието на повечето хора, в това число и на политиците, е да живеем без дроги. Но тъй като говорим за дрогите, какво имаме предвид под дроги. Под дроги се има предвид..
Много лесно днес всеки, минал през школското образование, ще разчете в приказните сюжети темата за избора между доброто и злото, който героят трябва да направи. Ако обаче се запитаме защо тъкмо най-малкият син или селският бедняк тръгва да търси златната птица или златната ябълка, или жива вода, или неземна хубавица, откъде се появява вълшебният..
"Мутациите" на люксембургския писател Франсис Кирпс обхваща седем разказа и една поема (написани предимно на немски), използващи като основа и..
Продължават протестите на работещите в психиатричните болници в страната, които настояват за увеличение на заплатите с 50%, както и промяна на условията..
Новият български сериал "Майките" има премиера в родния телевизионен ефир. Създаден е по едноименния роман на Теодора Димова. В продължение на шест..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg