Роден е на 18 януари 1928 г. в Разлог. През 2021 година отпразнува своя 93-ти рожден ден в превъзходно здраве. През лятото се срещнахме в дома му в Пловдив – усмихнат, щастлив и готов да разказва невероятните си преживявания на сцената и извън нея. Един час отлетя, а историите се множаха.
Пред очите му и с неговото активно участие Пловдивската опера се превръща в един великолепен театър с богат и разнообразен репертоар – опери, оперети, мюзикъли. Обича всичките си роли – и централните и по-малките.
„Обичах по-малките роли. Режисьорите нямаха много време да се занимават с нас, а аз все се оглеждах в хората и търсех прототипа на моя герой“ – разказва той. Със смях си спомня за преживените срещи – „Нали си бях красавец все ме търсеха – от Плевен, когато създадоха опера, от Казанлък, Сливен, Русе, Велико Търново“. С него и покрай него преминава сценичният път на няколко поколения певци, много от които заминават за чужбина.
В звуковия файл чуйте какво споделя певецът за детството си и ученето в консерваторията.
Като ученик на Петър Райчев веднага след завършването започва работа в Пловдивската опера, където остава до края на кариерата си – над 40 години. Ето и разказът за тези срещи.
За всички години на сцената Аврам Андреев представя около шестдесет централни партии и петнадесет по-малки, като някои от тях изпълнява многократно. Сред тях са Моцартовите Балмонте, Тамино, Ферандо и Бастиен, граф Алмавива и Дон Рамиро на Росини, Неморино и Ернесто на Доницети, Надир на Бизе, Ленски на Чайковски, Шуйски и Юродливия на Мусоргски, Берендей и Моцарт на Римски-Корсаков. Приоритет за него са и българските заглавия, а сред тях се открояват „Луд Гидия“, „Мадам Сан-Жен“, „Юлска нощ“, „Милионерът“, „Рицарят“, „Златната ябълка“, „Мнимият болен“ – все произведения на Парашкев Хаджиев, както и „Имало едно време“ на Асен Карастоянов, „Откраднали консула“ на Иван Димов и др.
През цялата си кариера Аврам Андреев представя и великолепни оперетни образи – „Царицата на чардаша“ и „Графиня Марица“ на Калман, „Прилепът“ на Й. Щраус, „Хубавата Елена“ и „Орфей в ада“ на Офенбах, „Мамзел Нитуш“ на Ерве, „Веселата вдовица“ на Лехар. Той участва и в първите изпълнения в България на мюзикълите „Моята прекрасна лейди“ на Лоу и „Случка в Уст Сайд“ (Уестсайдска история) на Бърнстейн.
Тази събота (28 май) в оперната вечер на програма "Христо Ботев" очаквайте четири часа с музиката на Монтеверди. Със съдействието на Еврорадио ще прозвучат записи на операта "Коронацията на Попея", както и части от Вечернята за Пресвета Богородица. И двете регистрации са от 2021 г. с участието на ансамбъла" Концертус музикус" - Виена под палката на..
Една от най-популярните творби за инструмента туба ще звучи на сцената на зала "България". Като част от програмата на 53-тото издание на Международния фестивал "Софийски музикални седмици" на 2 юни Софийската филхармония посреща един от най-уважаваните тубисти Зигфрид Юнг. Под палката на Томас Рьоснер той ще представи Концерт за туба и оркестър от..
Либрето: Джовани Франческо Бузенело (по текстове на Тацит, Вергилий и Хораций) Първо изпълнение: есента на 1642 година във Венеция Действащи лица: • Нерон, император на Рим – тенор • Октавия, негова жена – мецосопран • Попея – сопран • Отон, мъж на Попея – баритон • Сенека – бас • Друзила – сопран • Арналта, майка на Попея – алт • Амур –..
В ефир ще прозвучи студийният вариант на Соната да тромбон и пиано от германския композитор Херман Амброзиус, в изпълнение на Атанас Карафезлиев и Анелия Господинова. От звукозаписните сеанси на пианистката Ваня Пешева екипът на предаването "Метроном" на 26 май от 19.30 часа е избрал Соната за пиано №3 от Фредерик Шопен. Очаквайте и музика от..
Crosspolar е самостоятелен проект на родения в Естония, но живеещ във Великобритания музикант и композитор Тави Келе. Неговата музика е атмосферична, често лишена от перкусионни инструменти и ритъм и трудна за причисляване само към един жанр. В нея, разбира се, усещаме влияния от жанрове като ембиънт , ню ейдж , шугейз и британска..
Как ще изглежда България след 20 години, ако гледаме само българска телевизия, коментира в предаването "Мрежата" журналистът Капка Тодорова,..
К акво означава "депутинизация“ на бълг ар ската държава и медии, поискан а от ДБ (Демократична България) в декларация,..
Ако при актуализацията на бюджета не се увеличат парите за работещите в сценичните изкуства от есента актьорите в цялата страна излизат на протест,..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg