Виновни ли сме ние, като пешеходци, ако ходим по велоалеите. Как може да се ускори придвижването с велосипеди в големите градове?
Темата коментира в “Нашият ден“ Иво Делин, член на сдружение “Велоеволюция“:
“Всичко е въпрос на добра воля на общините, които поддържат пътната инфраструктура на своята територия. По-голяма част от придвижванията ми са с велосипед. Доста по-бързо, екологично и здравословно е.
Манталитетът в България е, че шофьорът е цар на пътя и пътят си е негов. Докато това мислене не се промени, велоалеите и всичко останало би пречило на пътя.
Много малка част от шофьорите се усещат, че ако преминат на велосипед, задръстването изчезва и придвижването става доста по-бързо.
На ниво управление доста от нещата не се случват. Първо, нямаме план за развитие на велосипедния транспорт в София. Огромна част от хората в големите градове не се качват на велосипед поради страх да не бъдат блъснати от друг участник в движението. Следват се прости правила, които защитават нашите маневри, трябва де сме и по-бдителни.
Как може да се преодолее страхът?
“Основният начин да се направи тази промяна е адекватната инфраструктура за велосипедистите, когато тя наистина е безопасна и отделена от автомобилния трафик.
В София това почти никъде не се случва. В други градове от страната нещата са малко по-добре.
Зимния сезон със сигурност е по-опасен по няколко причини. Една е, че като цяло е по-тъмно и мрачно. И сутрин, и вечер, когато хората отиват и се връщат от работа, е доста по-тъмно и има сериозен шанс велосипедистите да не се видят, тъй като те са рядкост зимата. Другият проблем е, че е хлъзгаво.“
С идването на пролетта…
“Ще си припомним хаоса по пътищата. Шофьорите ще започнат отново да си припомнят, че съществуваме на пътя и ставаме все повече и повече, особено с пролетта и лятото.“
Чуйте разговора в звуковия файл.
Генералният директор на БНР Милен Митев участва в проведената в Украйна 19-ата Световна среща на българските медии, организирана от БТА. Среща по време на война – между "Как да управляваме вселената, без да привличаме вниманието на санитарите" и късметът. Как се влиза в Украйна – граничен контрол и неволи. За живота, сгодите и несгодите на..
Житница е красиво село, разположено в китната Тракийска низина, на около 30 километра от Пловдив, в територията на община Калояново. В него живеят над 1400 човека. Селото се гордее с ниската безработица, чистотата, богатия социален, религиозен и културен живот. Жителите на селото са католици. Католически храм "Успение на Дева Мария" е построен през 1923..
След края на парламентарните избори във Франция и в навечерието на нейния национален празник разговаряме с Антоанета Колева , директор на издателство "Критика и хуманизъм", за бъдещето на страната, за риска от парализа, за това какво означават резултатите от изборите, за надеждата и за вярата, за първите реакции на международните лидери. Крехко ли е..
В рубриката на "Законът и Темида" "Съвети на адвоката" адв. Елка Пороминска , председател на Асоциацията за жените адвокати, дългогодишен консултант на "Законът и Темида", отговаря на слушателски въпроси в предаването. Родителите на г-жа Георгиева преди много години купуват апартамент в София, който продали и закупили къща в населено място близо до..
Погасителната давност се прекъсва от изпълнително действие, извършено по изпълнително дело, по което е настъпила перемпция. Това приеха Гражданската и Търговската колегии на Върховния касационен съд (ВКС) в ново тълкувателно решение. То е посветено на три въпроса, свързани с изпълнителното производство, които пораждаха противоречия между съдиите...
Може и да изглежда странно, но, когато някой спомене името на град Бургас, това, което си представям, не е морето, рибарските лодки и прочие типично..
Ако пишете кратка хумористична проза или стихотворения и се чудите кой би оценил таланта ви, Хасковският Каунь е мястото. Но не отлагайте много! До..
Емилия Тончева, актрисата, завършила Академията по драма в Пекин, излезе с албум от три песни под псевдонима Danai. Това е нейният дебют на българската..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg