"Не беше такъв светът. Едва напоследък отесня, навалицата плъзна навсякъде. По влаковете навалица, по самолетите също. Мой приятел разправя – идеш до някое водопадче, до малка планина, върха ѝ да изкачиш; абе до каквато и природна забележителност да се запътиш, като наближиш, виждаш, че няма къде да паркираш – теснотия до шия. И то у нас, при това рехаво население. Но ето, и в телевизора навалица. И по радиото почти задължително няколко гласа се надвикват. Улици, пазари, молове и тържища, понякога се превръщаш в мизантроп при гледката на себеподобните, и то не защото изглеждат или се държат зле. Не, просто броят им вече сам по себе си е непоносим. А защо "броят им“, а не "броят ни“? Адът, това са другите, приятелю, нали така беше!“ Това е цитат от най-новата книга на писателя Чавдар Ценов "Старецът трябва да умре“. Тя ще бъде представена на 3 юни на Пролетния базар на книгата в София.
Онези, които познават бавната и наситена проза на писателя, хем ще се насладят на познатия стил, хем ще бъдат изненадани от динамиката на историята, която той разказва. В тази повест Чавдар Ценов ни среща не само с житейските и творчески обрати на героя Вергил и неговия колега Емил, но ни връща и спомена за младежкото живеене в края на 70-те и 80-те на миналия век, като използва похвата повест в повестта.
Книгата е малко иронична, малко тъжна, но написана с оня чудесен, позагубен вече в литературата вкус към словото и към деликатното в човека, към вътрешните му лъкатушения и съмнения. Дали старецът, герой на едната от повестите в книгата, трябва да умре? Ще научите, ако я прочетете.
Чуйте Чавдар Ценов.
Снимки – изд. Рива и личен архив
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg