Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

"Любовни черупки" в българското анимационно кино

Самотен охлюв, изградил собствена реалност, в която да се скрие от външния свят, излиза от черупката си заради друга такава. В нея открива любовта и желание да се справи със страховете си, но именно в техния капан се озовава. Тази поетична анимационна история – колкото за малки, толкова и за големи – се развива в 16 минути, които в последно време впечатляват не само зрителите, но и критиката и гилдията.

Късометражният анимационен филм "Любовни черупки“ – не по-малко самотният остров сред българските анимации, както го определя режисьорът му – бе въвлечен в серия от отличия.

Историята на охлюва получи две награди от Световния фестивал на анимационния филм във Варна тази година, награден беше и на фестивала на българското документално и анимационно кино "Златен ритон“. И на фестивала "Златен кукер“ беше отличен, и то с Наградата за най-добър български филм на името на Пройко Пройков. А на първото издание на Националния фестивал на българското кино, който възроди наградите "Васил Гендов“ на Съюза на българските филмови дейци, получи три награди – за сценарий, за анимация и за най-добър анимационен филм.

Много признания за кратко време, а самият филм отнема цели четири години на своите създалите. Години усърдна работа, за да се сътвори реалност като никоя друга. Филмът съчетава похватите на игралното кино и анимацията, които спомагат да бъде изградена сложната драматургична структура и повествователните кодове в анимационния сюжет. Двата свята, между които се опитва да живее охлювът, са създадени на базата на изкуство и реален живот – природата е заснета с камера, а върху кадрите чрез 2D и 3D анимации са нарисувани героите.

За онова, което рисуваш, за да оживее на екрана и да предаде посланието ти към зрителите; за черупките, в които се крием, и за илюзиите, в които искаме да живеем; за анимационното кино като вселена, в която човек сам избира да попадне, в "Кино с думи“ говорят Свилен Димитров, режисьор и сценарист на "Любовни черупки“, и 3D аниматорът Здравко Миленов, също отговорен за добрата и отличена неведнъж вече анимация.

Снимки – Свилен Димитров ФБ профил
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Весела Ножарова: Българският артпазар все още не е регулиран

В сянката на пандемията един лозунг започна да се издига сред хората – "Купувайте изкуство от живи художници, на класиците пари не им трябват". Тази фраза, която бързо придоби популярност, отразява желанието на обществото да подкрепи съвременните творци, да им осигури възможност за развитие и признание. Но как да разпознаем съвременен талант, който..

обновено на 25.04.24 в 12:50

Резервно око: един различен поглед към реалността

Художникът Радослав Мъглов представя новите си творби в изложбата "Резервно око" в столичната галерия "Аросита". Кураторът Викенти Комитски споделя за експозицията: "В тази изложба на Радослав Мъглов, под формата на серия от непоказвани рисунки, се ангажира с една история за деконструкция на образа като такъв. Рисунките, с четка и..

публикувано на 25.04.24 в 07:53
Радостин Радев

Като на филм: пътят от България до Англия на актьора и продуцент Радостин Радев

Вместо да стане полицай, какъвто си е представял, че иска да бъде, той избира да е от хората, които могат да изиграят всеки, дори човекa на реда. От школата в Симеоново до самолета, който каца в Лондон, Радостин Радев извървява пътя на самоосъзнаването и вечното усъвършенстване в преследване на влечението – актьорското майсторство. Британската..

публикувано на 24.04.24 в 16:46
Кадър от снимачния процес

Музикален клип говори за любовта на човек към родината

Предстои премиерата на музикалния клип "Оставам" на певицата Вили Русева. Сюжетът на клипа представя една история за силната и непреходна любов между човек и родина. Идеята се ражда от режисьора Борислав Костов, който от години работи по сценарий за филм за българската история – "Коси в прахта".  Самият късометражен музикален филм е продуциран от..

публикувано на 24.04.24 в 16:04

Привидният парадокс на непреходната култура

От какво зависи непреходното в културата на прехода – обобщения на културолога и филолог проф. Александър Кьосев по повод заключителната му лекция в рамките на проекта "Култура на прехода", която ще се състои днес (24 април) от 18:30 ч. в Театралната зала на Софийския университет. Проф. Александър Кьосев, директор на Културния център на..

публикувано на 24.04.24 в 11:36