Евгени Серафимов показа картините от концептуалния си проект "УГАР" в Художествена галерия "Владимир Димитров - Майстора" в Кюстендил. Изложбата е подредена в незавършената част на галерията, която през последните години се превърна в предпочитано арт-пространство за различни творци.
Името на изложбата е "Угар" е архаична дума, която представлява интересен начин да се изоре земята и да се остави да почива за една година, за да си върне естествения ритъм, преди отново да бъде засята, разказа художникът.
"Това е концептуална изложба, която е вдъхновена от земеделието и най-вече от ония земеделски думи, които са се превърнали в архаични за нас съвременните хора. Не защото са съществували много отдавна, а защото ние сме оставили земята", посочва Евгени Серафимов.
Връщане в оня свят на хармония между човека и земята, карат твореца да създаде поредица от авангардни творби.
"Земеделието е като изкуството - оранта, копането, поливането, съденето и косенето. Явно, защото съм художник на мен през цялото време ми се редяха картини. И се появиха 25 думи в сърцето и в тефтера ми", споделя художникът.
И допълва, че "угар" не е само разорана земя, а се оказва като философия. Онези преди нас, когато са усещали, че земята губи плодородие и е твърде много е експлоатирана са я разоравали и не са я засявали. Оставяли са я в нея да поникнат естествени цветя. Да се развие времето и да се върне нейното плодородие до три години.
Това е изложба послание, която се взира в земните структури, за завръщане в света където, създадените от пръст разбират ритъма на земята. "Угар", "Синор", "Межда", "Харман" и "Чернозем" са само фрагменти, които изграждат приказен свят и разказ за дом, род, памет и природа."Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до края на 90-те години на ХХ век. Техен организатор е Петко Желязов, водещ и модератор в платформата "Рацио" и Кристина Тужарова, дългогодишен лектор и основател на инициативата "История на изкуството..
Носталгично дивертименто Люлееше лятото своите тежки камбани. По устните лепнеше сладкият сок на живота. Светът нямаше сенки. В реката се стапяха бавно дори неясните очертания на хоризонта. Аз знаех, че този ден няма да се повтори, но времето беше отключило катинара си и тихия ход на нашата смешна история отмерваха не часове и..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в тазгодишното издание на конкурса с поезия на тема: "Монолог на хвърления камък". С отзвук от завършилия VI Национален литературен конкурс в "Артефир" гостуват писателите и издатели Симеон Аспарухов и..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в България, за да представи своя дебютен роман, разказващ печалната история на Мафалда Савойска – сестра на царица Йоанна Българска. "Попаднах на историята на Мафалда изключително случайно",..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина Драгостинова и разказва историята на австрийския режисьор Георг Вилхем Пабст, който добива слава с няколко големи филма от епохата на немския експресионизъм. Пабст остава спорна фигура и до днес..
Германско-австрийският писател Даниел Келман гостува в България, за да представи най-новия си роман "Светлина и сянка". Книгата излиза в превод на Жанина..
"Принцесата на Бухенвалд" е доказателство, че в историята на Втората световна война няма пощадени. Испанската авторка Ана Андреу Бакеро гостува в..
Когато предишния път бях на остров Мавриций надлежно се сбогувах с него завинаги, защото смятах, че едва ли ще се върна в този отрязък от рая. Но..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg