Цигуларят Мичо Димитров е специален гост на изнесеното студио на "Нашия ден", което се излъчва от Балабановата къща в Старинен Пловдив. Бил е концертмайстор на Пловдивска филхармония и на Радиооркестъра на Холандското радио, а от близо десетилетие показва свои картини.
"Започнах да рисувам само преди 10 години. Вече имам над 1000 картини и 25 изложби. Много от професионалните художници и изкуствоведи намират някаква връзка между музиката и моя начин на рисуване“, казва маестро Мичо Димитров.
Определя себе си като един от наследниците на Пловдивската бохема. Съдбата го среща с великите художници Димитър Киров, Георги Божилов и Йоан Левиев, както и с хора от цялата палитра на изкуствата в България.
Маестро Мичо Димитров започва да рисува в Холандия, където прекарва 33 години от живота си.
"Тази светлина, която виждаме в картините на Рембранд и Вермеер е такава. А когато светне слънцето става най-пъстрата страна в света, което рядко се случва. И тази гама от настроения не може един човек, който обича изкуствата да не реагира", посочва той.
И допълва, че всичко натрупано преди това в Пловдив от бохемския период е било акумулирано. Все още избягва да рисува къщи от Стария град, защото има толкова гениални образци. Предпочита да рисува европейски замъци.Емоционалността на думите на маестро Мичо Димитров е допълнена с две негови изпълнения на живо в ефира на "Нашият ден".
Целия разговор можете да чуете в звуковия файл.
Маестро Мичо Димитров е роден на 20 май 1956 г. в Пловдив. На 6-годишна възраст започва да учи цигулка в Школата на читалище "Иван Вазов" в Пловдив при Спиридон Колев – любител музикант, а впоследствие при Росица Диамандиева. През 1963 г. продължава обучението си в Детската музикална школа към Пловдивското музикално училище при цигулковия педагог Тодор Кацаров. По това време печели първия си международен конкурс – "Ярослав Коциян", Усти над Орлице, Чехослования ,1967 г.
През 1974 г. завършва Пловдивското музикално училище. Същата година още като ученик става лауреат на три награди в рамките на един месец – Първа награда и Голямата награда на конкурса "Светослав Обретенов" в Провадия, два златни медала (по цигулка и по камерна музика) на Републиканския фестивал в София и Извънредна награда на Прегледа на училищата по изкуствата във Варна. Въз основа на тези отличия завършва преждевременно Музикално училище и 18-годишен е приет веднага, без конкурсен изпит, в Държавната музикална академия в София, в класа по цигулка на проф. Боян Лечев и в класа по камерна музика на проф. Владимир Аврамов , при които в периода 1978 – 1980 г. завършва и майсторския клас.
Показаните високи резултати и завоювани награди от участията му в международните конкурси "Чайковски"– 1978 г. и "Крайслер" – 1979 г. са забелязани от световноизвестния цигулков педагог проф. Ифра Нийман. Вследствие на това и спечелената Британска стипендия в периода 1980 – 1983 г. Мичо Димитров специализира при проф. Ифра Нийман във Висшето училище за музика и драма "Гилдхол" в Лондон, което завършва с най-високото отличие "Concert Recital Diploma – Premier Prix" и наградата на фондацията "Майра Хес" (Myra Hess Trust Prize). През 1983 г., по покана на диригент Добрин Петков, поема поста концертмайстор на Пловдивската филхармония, където свири до 1988 г. От 1988 г. живее и работи в Холандия. Там става водач на камерния ансамбъл "Ардис", с който концертира в страната и прави записи за Холандското радио. През същата година става и концертмайстор на Радио-симфоничния оркестър в Хилверсум, Холандия. От 1989 г. до 2013 г. е концертмайстор на големия Радио-филхармоничен оркестър на Холандското радио в Хилверсум, Холандия. От 2017 г. е концертмайстор на Държавна опера – Пловдив. Автор е на 14 самостоятелни изложби – живопис.
По онова време, в изглеждащия сега далечен като друга галактика край на 80-те години, почти всеки интелигентен метъл фен харесваше "Куинсрайк". Или най-малкото беше заинтригуван от тях. В морето от твърди банди те бяха нещо ярко и различно, звучаха сложно, но увлекателно, а концептуалните идеи на албумите им бяха съизмерими с величия като "Пинк Флойд" и..
Голямата награда за изкуство на държавата е най-високата награда, която Залцбург присъжда на всеки четири години в областта на визуалните изкуства, литературата, музиката и сценичните изкуства. През 2024 г. Александра Карастоянова-Херментин ще бъде първата жена композитор, която ще я получи. Церемонията по награждаването ще се състои на 12 ноември в..
Симфоничният оркестър на Българското национално радио започва нова линия концерти с изцяло българска музика. Предвидени са четири събитията през сезон 2024/2025, които ще се състоят в Първо студио на Радиото. Първият концерт е на 13 ноември, сряда, с начален час 19.30. Програмата е избрана и селектирана от Любомир Денев-син, който ще дирижира..
"Катя Кабанова" на Леош Яначек се игра през октомври в Кралската опера на Валония в Лиеж в нова постановка на френската режисьорка Орор Фатие. В шестата творба на бележития чешки композитор са отразени две негови големи увлечения. Първото е голямата му страст към руската литература, а второто е несподелената, платоническа любов на Яначек към доста..
Калифорнийският автор Дейвид Беласко вдъхновява два напълно различни женски персонажа в творбите на Пучини. Мадам Бътерфлай съществува само чрез желанието на мъжете и умира с разбито сърце, както са склонни да правят оперните героини, докато Момичето от Златния Запад получава когото иска с огнестрелно оръжие в ръце. "В Лион диригент на Пучини е..
Днес в Лондон ще бъде връчена престижната литературна награда "Букър" за настоящата година. Споменът за миналогодишното събитие все още топли сърцата на..
Симфоничният оркестър на Българското национално радио започва нова линия концерти с изцяло българска музика. Предвидени са четири събитията през сезон..
"Sci-Fi Фолклор" изследва културния континуитет между две на пръв поглед противоположни естетически територии, маркирани от времевата дистанция на миналото..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg