Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проф. Борислава Танева: У нас няма грижа за музикалната памет

Снимка: БНР

Тя е нещо като "три в едно": свири, композира и преподава. Освен това е невероятно харизматична и изпълва докрай пространството със своята завладяваща енергия и артистична непосредственост. Дъщеря на изтъкнатия български композитор Александър Танев, Борислава отдавна си е извоювала свой собствен път и име в нашия музикален живот и ги следва неотклонно със завидно постоянство и успех. Ежедневието ѝ е докрай изпълнено с музика във всичките ѝ проявления – композиране, концерти, уроци с любимите ученици.

След седемгодишно прекъсване тя отново е в студиото на "Предаване без име", за да си поговорим за всичко, за което при първата ни среща не ни остана време. Кое е водещото в професията ѝ на музикант, има ли свои приоритети и какви са те; как изглежда животът на Борислава Танева извън сцената и какво се е променило в него през изтеклия период – всичко това ще научите от живия и неподправен разговор, който ще излъчим в две поредни издания на "Предаване без име" – съответно на 16 и 23 декември от 11 часа.

Проф. Борислава Танева и Аделина Александрова
Ще слушате и нейни изпълнения и авторска музика, както и най-новата ѝ творба – "Musica Ad Libitum", чийто запис в Първо студио на БНР беше завършен през месец април 2023 година. А в звуковия файл ви предлагаме част от интервюто с проф. Борислава Танева, в което става дума за нейния баща, проф. Александър Танев, и българското звуково наследство.


По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Всички в джаза

Международният ден на джаза се отбелязва от ЮНЕСКО всяка година от 2012-а насам, а предложението за това е на легендарния джазмен Хърби Хенкок – посланик на ЮНЕСКО за междукултурен диалог и председател на Института за джаз "Телониъс Монк". Целта е да има ден, който да събира общности, формации, музиканти, школи, артисти, музикални историци и джаз..

публикувано на 30.04.24 в 16:43

Програмата на Еврокласик ноктюрно от 1 до 15 май 2024 г.

1 май Свири Оркестърът на Минесота с диригент Осмо Венска. 3.00 часа – Дмитрий Шостакович (1906-1975), Камерна симфония в до минор, оп.110 а. 3.24 часа – Жозеф Болон дьо Сен-Жорж (ок.1745-1799), Концерт за цигулка в Ре мажор, оп. 3 № 1. Солистка: Карън Гомио (цигулка). 3.44 часа – Карлос Саймън (р. 1986), "Елегия: Плач от гроба". 3.50 часа – Густав..

публикувано на 30.04.24 в 07:50

"Вилхелм Тел" от Росини във Виенската държавна опера

В съботната вечер (27 април от 20 часа) ще бъдем във Виенската държавна опера , за да проследим спектакъла на "Вилхелм Тел" с дата 16 март 2024 година. Последното сценично творение на Росини съперничи по времетраене с божествените дължини на Вагнеровите шедьоври. Това е една от причините "Вилхелм Тел" сравнително рядко да се поставя по..

публикувано на 27.04.24 в 07:55
Аделина Александрова и Емануил Иванов

Пианистът Емануил Иванов: артистът трябва да е земен

"Винаги съм смятал, че един артист, примерно в класическата музика, трябва да е земен – казва Емануил Иванов. – Не бива да се самоиздигаме на пиедестал, не трябва да създаваме изкуствена дистанция между себе си и публиката и да се считаме за недосегаеми, само защото свирим или правим музика. Нямаме никакво право на това – трябва да сме близки..

публикувано на 26.04.24 в 12:45
Сцена от четвърто действие на операта „Вилхелм Тел“

"Вилхелм Тел" от Джоакино Росини, опера в четири действия

Либрето: Виктор Жозеф Етиен и Иполит Луи Би (по едноименната драма на Фридрих Шилер) Първо изпълнение: 3 август 1829 г. в Париж. Действащи лица: • Вилхелм Тел – баритон • Мелхтал – бас • Арнолд, негов син – тенор • Валтер Фюрст – бас • Лайтхолд – бас • Геслер, австрийски императорски наместник в Швейцария – бас • Рудолф, негов адютант – тенор..

публикувано на 26.04.24 в 12:15