Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За първи път на български излезе роман на Агустина Бастерика

Аржентинската писателка Агустина Бастерика беше гост на Софийския международен литературен фестивал този декември. Нейният роман "Деликатесен труп" в превод на Лилия Добрева предизвика голям интерес и представянето му бе посетено от много читатели, сред които и издатели, и критици.

Антиутопията, в която "се произвежда" човешко месо за храна, поради вирус, поразил животните, поставя много въпроси и на моменти изглежда почти възможно.



В рецензията си за романа Амелия Личева пише: "Темата за третирането на човека като животно не е нова, особено във философията, но и при писатели като Франц Кафка и Кларис Лиспектор. За един Агамбен, да кажем, "люлка на съвременната биополитика" е политиката на тоталитарните държави на ХХ в. и анализът на концлагерите. Радикалната трансформация на политиката в пространство на оголен живот (концлагерът) легитимира и изисква тотален контрол. Принципите на тази биополитика се диктуват от евгениката, дефинирана като наука за генетичното наследство на нацията. И Агамбен е убеден, че именно от биополитическата перспектива може да бъде схванат пълният смисъл на геноцида над евреите, при който, както се изразява той, "полиция и политика, евгенични и идеологически мотиви, грижата за здравето и борбата против врага се сливат и стават абсолютно неразграничими"."

Какво разказа Агустина Бастерика, чуйте в интервюто на Силвия Чолева с писателката, превод Лилия Добрева.

Снимки: издателство "Рива"
По публикацията работи: Росица Михова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Връчиха наградите от международния литературен конкурс "Изящно перо 2024"

Преди дни Салонът на българската култура и духовност в Чикаго официално връчи Грамотите и наградите от международния литературен конкурс "Изящно перо 2024".  Конкурсът "Изящно перо" е по идея на Снежана Галчева от Чикаго, председател на Конфедерацията на българските културни организации и дейци в чужбина и инициатор на Салона за българска култура и..

публикувано на 11.07.24 в 17:30

Предопределено ли е кой ще се огледа в "Огледалото на вярата"?

В 2004 г. генетикът Дийн Хеймер публикува книгата си "Генът на Бога", в която твърди, че съществува ген, който предопределя доколко човек ще е склонен да търси духовното, трансцедентното и вярата. Според него, при някои хора влечението към религията е вродено.   В "Огледалото на вярата" артистичното обединение УЛТРАФУТУРО (Боряна Росса и Олег..

публикувано на 11.07.24 в 16:04

Изкуството в градска среда и слоновете в стаята

С изразът "слонът в стаята" на английски наричат темите, които по някаква причина остават необговорени и мълчаливо доминират разговора. Такива теми невинаги могат да бъдат облечени в думи, но пък добре захранват изкуството с нужното вдъхновение, а и винаги има нужда точно те да бъдат адресирани. "Девет слона" е лятна програма за изкуство в..

публикувано на 11.07.24 в 15:30

"Заплаха от ракети" – а животът продължава да тече

Как се живее под постоянната "Загроза балiстики" в Украйна питат двама млади български артисти – художничката Лекси Фльор и режисьорът Лазар Въздухарев. За да си отговорят на този въпрос, те не разчитат на въображението си, а се качват в поочукан кабриолет и потеглят към страната, в която от повече от две години се сипят ракети. Резултатът,..

публикувано на 11.07.24 в 14:51

Романът "Капризно лято" – за опитни читатели с чувство за хумор

Малък провинциален курорт и лятна скука – докато не се случва едно вълнуващо събитие. "Капризно лято" е роман, написан преди почти 100 години от чешкия писател Владислав Ванчура. Романът е безкрайно увлекателен и свеж, по думите на издателката Десислава Желева. Преводът от чешки е дело на Васил Самоковлиев, а илюстрациите в книгата са на чешкия..

публикувано на 11.07.24 в 14:26