Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Явор Ралинов: Добрият актьор се познава по фините детайли

Явор Ралинов
Снимка: Ангел Юруков

Там, където можеш да бъдеш господин за един ден или част от оркестър без име, където всичко е любов и твоето вчера никой не го бара, там, където могат да те цакат с топла бира, а ти да ги надцакаш с българско кино, Явор Ралинов си играе с детайли и претворява думи в личности. Той неведнъж е давал на зрителите глътка въздух от екрана.

Снимка –  Михаела ИвановаИграл е в сериали като "Откраднат живот", където тръпката от превъплъщението за него е била истинско вдъхновение, в "Дървото на живота", който отдавна вече е само спомен за хубава история в епоха, но за него си е все така роля във вълнуващ снимачен процес, и в "Съни бийч" и "Лъжите в нас" се появи, а неотдавна беше самата развръзка в "Клетката“, от която героите може и да искаха да избягат, но зрителите – не. Най-вече заради неговия персонаж – антагониста, който успява да ти стане любимец.

"За мен добрият актьор се познава по фините детайли", каза в "Кино с думи" Явор Ралинов.

Той завършва НАТФИЗ в класа на проф. Надежда Сейкова, от който изгряват още Захари Бахаров, Владимир Карамазов, Христо Петков, Анастасия Лютова, Лина Златева и др. След като преминава през желанието да бъде биолог, който изучава животните на екзотични места, математик и звукорежисьор, актьорската професия го намира и му пасва като ръкавица.

Снимка – Анна ШехтоваОтрано започва да снима – в чужди продукции, в български сериали, в реклами – и вече близо двайсет години "красотата, която обича, е в това, което прави".

Според него всичко е въпрос на характер и на нужното количество увереност. Обича да работи с режисьори, които имат отношение към актьора, и е твърдо убеден, че вярваш ли в това, което искаш – винаги идва твоят момент.

На мнение е и че независимо дали гледаш или снимаш кино, много често всичко, което изживяваш зад и пред екрана, зависи от това в какъв етап от живота си се намираш. Какво търсиш, какво е времето в теб, а и в държавата. При всички положения обаче имаме нужда от съпреживяване и разбиране.

За последния си персонаж – Валери Гендов-Шандо от "Клетката" – казва:

Снимка – Петя Николова"Много по-интересни са отрицателните образи, особено за мен, защото мисля, че съм добро момче в живота и когато срещна такъв персонаж, който няма нищо общо с моята същност – е по-трудно, по-предизвикателно, повече го изследваш този персонаж, повече четеш за него, повече се опитваш да се потопиш. Ако изиграеш нещо, което е по-близо до теб, дори би подходил отгоре-отгоре и ти е лесно. А не е готино да ти е лесно, мисля, че това важи за всяко нещо."

И все пак Явор Ралинов смята, че няма как същността на актьора да не повлиява на образа, независимо какъв типаж е той. Твърди и че в българското изкуство, а и не само, все повече ставаме свидетели на стойностни неща.

Повече за киното на Явор чуйте в звуковия файл.

Снимки – Ангел Юруков, Михаела Иванова, Анна Шехтова и Петя Николова
По публикацията работи: Милена Очипалска


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Изгнание и музика

Дали и как изгнанието се отразява върху творчеството на известни композитори, които са преживели напускането на родината си? На този общ въпрос отговаря книгата "Изгнание и музика" на швейцарския писател, преводач, преподавател в Лозанския университет, философ и културолог Етиен Барилие. Авторът несъмнено е изключително ерудиран, книгата му е..

публикувано на 09.02.25 в 12:25
Станка Калчева и Боян Арсов в постановката

На театър между Ню Йорк и София

Във фокуса на рубриката "Моментна снимка" са сценичните събития  на януарския нюйоркски афиш. Разговорът се съсредоточава върху "Кабаре" – мюзикъл на Джо Мастъроф, Джон Кандър и Фред Еб. Постановката на Ребека Фрекнал в нюйоркския The August Wilson Theatre , трансформиран до неузнаваемост, върви под заглавието "Кабаре в клуба Кит Кат"...

публикувано на 09.02.25 в 08:15
Владимир Молев

Литературният превод като имитиращ продукт

"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..

публикувано на 08.02.25 в 12:45
Проф. д-р Минка Златева

Проф. Минка Златева представя "Ретроспекции към публичната комуникация"

"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..

публикувано на 08.02.25 в 09:30
Уил Кокръл

Книга-разследване на американския журналист и писател Уил Кокръл

Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..

публикувано на 08.02.25 в 08:05