Фотографската изложба "Перфектни тела" на хореографа и визуален артист Коста Каракашян и фотографа Алекс Костадинов изследва начина, по който танцовите артисти разглеждат и оценяват сами телата си. Танцуващото тяло бива наблюдавано, коментирано, манипулирано и отхвърляно многократно в рамките на танцовата кариера под погледите на преподаватели, публика и колеги.
Изложбата цели да предизвика публиката и танцьорите, които участват в нея да преосмислят концепцията за перфектното тяло като едно силно и устойчиво тяло. Вдъхновението за проекта идва от дългогодишния опит на Коста Каракашян като професионален танцьор и полемиката около телата на танцьорите като едновременно атлети и артисти. Телата, които са пред обектива са на танцьори, на които многократно е казвано, че имат "грешното" тяло за успешна танцова кариера. Всеки от тях позира за два вида портрети – такива, които ги сблъскват с тези черти на телата им, които са били повод за угризение, и такива, в които оставят жизнената сила на танца да ги води свободно.
"Танцьорите са не само артисти, но и атлети, които трябва да поддържат един почти невъзможен баланс от сила, лекота, грация и красота в тяло, което трябва да бъде и издръжливо. Повечето танцьори, често заради негативни коментари от преподаватели или колеги, имат проблеми с приемането на тялото си. Искахме да изследваме всичките тези емоции и да създадем една безопасна среда за танцьорите, които се включиха в нашата отворена покана да изследват своите взаимоотношения с телата си и да отворим диалог и с публиката за невидимите трудности зад красотата на танцовото изкуство.", споделя хореографът Коста Каракашян.
"Перфектни тела" може да разгледаме до 9 юни в галерия "Куб" в Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала" в София.
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg