"Никоя друга опера на Вагнер не е получила толкова хвалебствия или е била обект на толкова критични подигравки като Лоенгрин. Едно е ясно – предвид вътрешната противоречивост на пиесата, театърът е изправен пред върховното предизвикателство да развие проникновена и чувствителна деконструкция на своите ролеви модели и конфликтни структури. Културата на съмнението, отхвърлена и демонизирана в творбата и персонифицирана в образа на езическата вещица Ортруд, е единственото подходящо днес за епохалното и същевременно дълбоко подозрително изкуство на Вагнер.
"Усилването, реализацията и спецификацията на митично отдалеченото", изцяло в смисъла на цитата на Томас Ман тук, са дизайнерски стратегии, с които се съпоставя театралното изкуство на Вилер, Морабито и Виброк. Те са се потопили във фината мрежа от приказки и митове, в които се корени еклектичният мит на Вагнеровия Лоенгрин. В процеса те открили народна приказка, която започва: "Имало едно време един крал, който умрял, оставяйки две деца, син и дъщеря. Дъщерята беше една година по-голяма от сина. Един ден двете деца се караха кой да бъде крал, както братът каза: "Аз съм принц и ако има принцове наоколо, принцесите не могат да управляват."
Така от Виенската държавна опера анонсират своя нов прочит на операта "Лоенгрин" от Рихард Вагнер. Овациите са за проникновената интерпретация на диригента Кристиан Тилеман, който ръководи солистите, хора и оркестъра на известния Виенски оперен театър. В ролите се превъплъщават певците Малин Бистрьом, Дейвид Бът Филип, Мартин Гантнер, Аня Кампе, Георг Цепенфелд и Мартин Хеслер.
Бъдете с нас в съботната Оперна вечер на 13 юли от 20.00 часа, за да съпреживеем дългото пътешествие на Вагнеровите герои през любовта, добротата, невинността, съмнението, подмолността, коварството до реалната загуба на истината и доверието, които разрушават личния им свят.
С последната, четвърта част – "Залезът на боговете", завърши представянето на монументалната тетралогия "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер в Кралския театър "Ла Моне" в Брюксел. Огромно начинание, започнало през ноември 2023 г. Продукцията ще остане в историята на операта и с факта, че тя бе реализирана сценично от двама режисьори...
73 сезон на Оперния фестивал в Уексфорд, Ирландия се откри на 18 октомври 2024 г. със спектакъл на опера, определяна като "типично италианска" – "Маските" на Пиетро Маскани. В предаването ви предлагаме пълен запис от залата на Националния оперен театър в Уексфорд с участието на солисти и оркестъра на Уексфордския фестивал под диригентството на..
Музика: Пиетро Маскани Либрето: Луиджи Илика Премиера: 17 януари 1901 г. Пролог Актьорите и техният импресарио представят героите: • Бригела, пътуващ търговец; • д-р Грациано, юрист; • Коломбина, неговата прислужница (влюбена в Бригела); • Панталоне, богат жител; • дъщеря му Розаура (влюбена във Флориндо); • заекващия Тарталия; • капитан..
Три талантливи дами обединяват творческите си усилия, за да зарадват публиката с разнообразна програма. Надежда Цанова, Петромила Йакас и Вилиана Вълчева поставят музикален мост между България и Хърватска с концерт, озаглавен "Жените в музиката". "След първата професионална среща с Петромила решихме, че ще бъде интересно да се направи едно..
16 февруари Изпълнения на ансамбъл La Venexiana с Габриеле Паломба – теорба и диригент. 3.00 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Di far semper gioire (Винаги да радва хората) из "Мадригали и канцонети", книга девета от 1651. 3.03 часа – Клаудио Монтеверди (1567-1643), Ohimè dov’è il mio ben (Уви, къде ми е доброто) из Седма книга с мадригали от..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
В навечерието на освобождаването на поредните трима израелски заложници, според споразумението между Израел и Хамас, разговаряме в "Мрежата" с Димитър..
Издателство "Библиотека България" обяви победителите от VI Национален литературен конкурс "Вие пишете, ние четем" . Над двеста автори участваха в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg